حمله تروریستی به مجلس ایران و آرامگاه آیت‌الله خمینی؛ داعش مسئولیت حمله را پذیرفت

صبح چهارشنبه افراد مسلح همزمان به دو نقطه از تهران حمله کرده اند. رسانه‌های ایران درباره هویت مهاجمان سکوت کرده‌اند اما پایگاه خبری وابسته به داعش٬ عنوان کرده که این حملات از سوی گروه موسوم به حکومت اسلامی٬ داعش صورت گرفته است.

رسانه های رسمی ایران از حمله افراد مسلح به مجلس ایران و آرامگاه ایت الله خمینی خبر می دهند. صبح چهارشنبه افراد مسلح همزمان به دو نقطه از تهران حمله کرده اند.

رسانه‌های ایران درباره هویت مهاجمان سکوت کرده‌اند اما پایگاه خبری وابسته به داعش٬ عنوان کرده که این حملات از سوی گروه موسوم به حکومت اسلامی٬ داعش صورت گرفته است.

به گزارش رسانه های ایران، روز چهارشنبه ۱۷ خرداد، چهار نفر با ورود به آرامگاه ایت الله خمینی، شروع به تیر اندازی و دو نفر را زخمی کردند، پس از درگیری با نیروهای امنیتی یکی از مهاجمان دست به حمله انتحاری زده است و یک مهاجم هم زخمی و دستگیر شده است.

همزمان با این رویداد، در تهران نیز چند مهاجم با ورود به ساختمان مجلس شورای اسلامی اقدام به تیراندازی و گروگانگیری کردند.

عباس زارع نژاد از مشاوران وزیر بهداشت ایران به خبرگزاری ایرنا گفت تنها در حمله مجلس، دست کم ۳۵ نفر مجروح شدند که ۲۳ نفر آنها در دو بیمارستان نزدیک به مجلس یعنی در سینا و طرفه بستری شدند. تشکیل جلسه فوق‌العاده امنیتی در تهران به گزارش خبرگزاری ایرنا٬ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران دستور تشکیل جلسه فوق العاده امنیتی در تهران داده است.

از سوی دیگر مدیرکل ضد تروریسم وزارت اطلاعات نیز به خبرگزاری ایرنا گفت که «چند تیم تروریستی» به شهر تهران وارد شده بودند اما اعضای یک تیم قبل از هر اقدامی دستگیر شده‌اند. این خبر در حال تکمیل است…

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا