خرید و فروش نوزادان در اطراف بیمارستان‌های جنوب تهران

در اطراف برخی بیمارستان‌های جنوب تهران، نوزادان بین صد تا دویست هزار تومان خرید و فروش می‌شوند. رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفته مسئله بغرنج این است که این نوزادان برای کارهایی مانند “تکدی‌گری” فروخته می‌شوند.
خبرگزاری “ایرنا” شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ گزارش داده که “در اطراف برخی بیمارستان‌های جنوب تهران، نوزادان بین صد تا دویست هزار تومان خرید و فروش می‌شوند.”
فاطمه دانشور رئیس “کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران” ضمن تایید این خبر گفته نوزادانی که خرید و فروش می‌شوند بیماری‌های مختلفی دارند و بیشتر از زنانی هستند که بدون ازدواج باردار می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری‌های ایران خرید و فروش نوزادان در ایران موضوع جدیدی نیست. این‌که زوج‌هایی نابارور که نتوانسته‌اند از راه قانونی سرپرستی کودکی را به دست آورند سعی می‌کنند از راه‌های غیرقانونی کودکی را از خانواده‌ای با وضع اقتصادی نامناسب بخرند موضوعی قدیمی است.

موضوعی که به تازگی مورد توجه خبرگزاری‌ها و رسانه‌های ایران قرار گرفته است، خرید نوزادان برای سواستفاده از این کودکان به منظور تکدی‌گری یا خرید و فروش مواد مخدر است.

رئیس “کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران” گفته نوزادانی که در اطراف برخی بیمارستان‌های تهران خرید و فروش می‌شوند اکثرا از مادران معتاد و کارتن‌خواب متولد شده‌اند و باندهای مختلفی مانند سازمان‌دهندگان تکدی‌گری این کودکان را می‌خرند. آن‌طور که فاطمه دانشور می‌گوید این نوزادان به دلیل بیماری و عدم نگهداری صحیح عمر زیادی هم ندارند.

به گفته رئیس “کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران” مادران این کودکان اکثرا اعتیاد دوگانه دارند و برخی از آن‌ها مبتلا به HIV هستند و اغلب نوزادان متولد شده نیز مبتلا به این بیماری هستند.

بیشتر بخوانید:«۳۰ میلیون نفر از جمعیت ایران زیر خط فقر قرار دارند»

پلیس: اطلاع نداریم

به گزارش خبرگزاری “ایرنا” حسن موسوی چلک رئیس “انجمن مددکاران اجتماعی ایران” نیز گفته موضوع خرید و فروش نوزادان، موضوع زمان حاضر نیست بلکه همیشه بوده است. به گفته رئیس “انجمن مددکاران اجتماعی ایران” این مساله از آن‌جا که این کودکان برای کارهایی مانند تکدی‌گری اجاره داده شده و فروخته می‌شوند، “بغرنج و نگران کننده” است.

در همین زمینه حسین ساجدی‌نیا “فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ” گفته: «اطلاعاتی درباره میزان خرید و فروش کودکان به پلیس نرسیده است.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا