خسارت بيمه اي كه به كشاورزان دلگاني پرداخت نشد/ خواب غفلتي كه سنگين تر شد (ای کاش این کشاورزان دلگانی ” لبنانی” می بودند!)

بر خلاف وعده مسئولان خسارت محصول خرماي كشاورزان دلگاني هنوز بعد از چند ماه پرداخت نشده است.
به گزارش پهره به نقل از دلگان پرس، بیمه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از راهکارهای نوین برای مقابله با خطرات فعالیت‌های کشاورزی و در نتیجه کاهش نوسانات درآمدی کشاورزان در کشور و جهان مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.
خسارت بيمه اي كه به كشاورزان دلگاني پرداخت نشده
بيش از 2 ماه قبل گزارشي درباره پرداخت نشدن بيمه كشاورزان خرماكار دلگاني در اين پايگاه خبري با عنوان بد قولی صندوق بیمه کشاورزی در پرداخت خسارت کشاورزان/ خواب غفلت مسئولان، اما بر خلاف وعده رئیس جهاد کشاورزی دلگان كه گفته بود: تا اواخر خرداد ماه خسارت محصول خرما به كشاورزان از طريق صندوق بيمه كشاورزي پرداخت خواهد شد، خسارت اين كشاورزان خرما كار پرداخت نشده است.
نارويي يكي از اين كشاورزان در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام پرداخت نشدن بيمه محصولات كشاورزي خرما اظهار كرد:بيش از يكسال و نيم قبل محصول خرماي خود را به اميد روزي كه اگر آفتي ديد، بيمه كرديم.
وي با بيان اينكه در سال گذشته اين نخيلات تحت انواع آفت و بلاياي طبيعي قرار گرفتند افزود: ولي هنوز غرامت و خسارت سال گذشته را بيمه كشاورزي پرداخت نكرده است.
نارويي با اشاره به اينكه امسال هم محصولاتمان را بيمه كرده ايم بيان كرد: بعضي از كشاورزان به دليل بدقولي مسئولان، رغبتي براي بيمه محصولاتشان را ندارند.
اين كشاورز دلگاني تصريح كرد: بهتر است مسئولان نسبت به رفع اين معضل كه باعث نگراني ما كشاورزان شده است اقدام عملي و جدي كنند.
خواب غفلتي كه سنگين تر شد
طي تماس خبرنگار دلگان پرس با يارمحمد بامري رئيس جهاد كشاورزي، تلفن همراه وي خاموش بود، اما تا حصول نتيجه اين پايگاه خبري پيگير پرداخت خسارت كشاورزان دلگاني خواهد بود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا