خودکشی یک سرباز وظیفه در برج نگهبانی زندان مرکزی زاهدان

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » صبح روز پنجشنبه یکی از سربازان وظیفه برجک نگهبانی زندان مرکزی زاهدان با سلاح خویش اقدام به خودکشی نمود و به احتمال زیاد جانباخته است.
روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت ماه حوالی ساعت ۰۷:۰۰ صبح یکی از سربازان برجک نگهبانی که مقابل بند ۸ زندان مرکزی زاهدان واقع است با فریاد سعی می کرد که پیام خود را به زندانیان بند ۸ برساند و علت اینکه چرا می خواهد به زندگی خود پایان دهد را به آنها بگوید.اما از آنجایی که ارتفاع برج زیاد است زندانیان متوجه حرفهای او نمی شوند.

زندانیان در حالیکه به برجک نگاه می کردند و سعی داشتند بفهمند که این سرباز چه می گوید پس از چند دقیقه صدای فریادهای سربازی که در برجک بود قطع و لحظاتی بعد صدای شلیک گلوله ای شنیده می شود و سکوت در هر دو طرف حاکم می شود .

پس از صدای شلیک گلوله زندانیان متوجه می شوند که این سرباز اقدام به خودکشی نموده است و بنابه گفته پاسداربندها این سرباز جانباخته است.

گفته می شود که فشارهای زیادی علیه سربازان وظیفه از طرف زندانبانان وارد می شود که زندانیان را مورد اذیت و آزار قرار دهند. در این زندان سربازان وظیفه شاهد رفتارهای وحشیانه زندانبانان با زندانیان هستند. تمامی این مسائل ، سربازان وظیفه را در شرایط سخت روحی قرار داده است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، خواهان تشکیل هیئت تحقیق مستقل و بی طرف برای رسیدگی به این خودکشیها است .

 

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ برابر ۲۸ آوریل ۲۰۱۶

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا