دادگاه جدیدی برای مولوی نقشبندی و همراهانش برگزار شد

روز 5 نشبه 15 آبان جلسه دادگاهی جدیدی برای امام جمعه اهل سنت راسک و فرزندش با اتهام جدید برگزار شد.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از هرانا طی روز جاری پنج‌شنبه ۱۵ آبان ماه جلسه دادگاه مولوی نقشبندی و پسرش عبدالغفار نقشبندی در دادگاهی در زاهدان برگزار شد.
طی این جلسه دادگاه این دو زندانی به اتهام تخریب خودرو مولوی جنگی‌زهی در حالی محاکمه شدند که پیش‌تر طبق اسنادی که این خبرگزاری منتشر کرده است فرزندان مولوی جنگی‌زهی در مراکز رسمی اعلام کرده بودند مولوی نقشبندی و پسرش هیچ نقشی در ترور پدرشان ندارند و از مسئولان خواسته بودند مقصرین اصلی این جنایت را پیدا کنند.
یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «دادگاه جدید با موضوع جدید تخریب خودرو جنگی زهی تشکیل شده؛ این در حالیه که این زندانیان اتهام ترور جنگی زهی را نپذیرفته‌اند. و حتی خانواده جنگی زهی هم این افراد را بی‌گناه می‌داند و در نامه محضری به دادستان، دادگستری و دادستانی کل بیگناهیشان را اعلام و خواستار آزادیشان شدند.»
وی در ادامه بیان داشت: «این دادگاه به نظر ما با هدف ایجاد فشار بر خود زندانیان و به باور رساندن دیوان عالی کشوره که حتما این‌ها را متهم کنند. و الا چطور ممکن است پرونده محاربه هنوز در دیوان عالی کشور در جریان باشد و هنوز اتهامشان ثابت نشده باشد و باز هم دادگاه تخریب خودرو برگزار کنند.»
لازم به یادآوریست، پیش از این سه دادگاه با موضوعات مختلف برای مولوی نقشبندی و همراهانش تشکیل شده است.
ﮔﻔﺘﻨﯽ ﺍﺳﺖ ﻫﻢ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﻣﻮﻟﻮﯼ ﻧﻘﺸﺒﻨﺪﯼ ﻭ ۹ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﻫﻤﺮﺍﻫﺎﻧﺶ ﺑﻪ ﺍﺗﻬﺎﻡ «ﻣﺤﺎﺭﺑﻪ ﻭ ﺍﻗﺪﺍﻡ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﻣﻠﯽ» ﺑﺎ ﮔﺬﺷﺖ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺑﻪ ۳ ﺳﺎﻝ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﺍﻥ ﻣﺮﮐﺰﯼ ﺯﺍﻫﺪﺍﻥ ﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﯽ ﺑﺮﻧﺪ.
ﻣﺎﻣﻮﺭﺍﻥ ﺍﻣﻨﯿﺘﯽ ﻣﻮﻟﻮﯼ ﻧﻘﺸﺒﻨﺪﯼ ﻭ ﻫﻤﺮﺍﻫﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﻣﺘﻬﻢ ﺑﻪ ﺗﺮﻭﺭ ﻣﻮﻟﻮﯼ ﻣﺼﻄﻔﯽ ﺟﻨﮕﯽ ﺯﻫﯽ ﺍﻣﺎﻡ ﺟﻤﻌﻪ ﻣﺴﺠﺪ ﺧﻀﺮﺍ ﺭﺍﺳﮏ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، ﺍﺗﻬﺎﻣﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺯﻧﺪﺍﻧﯿﺎﻥ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺭﺩ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ. ﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻣﻮﻟﻮﯼ ﺟﻨﮕﯽ ﺯﻫﯽ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﭼﻨﺪ ﻧﺎﻣﻪ ﻣﺤﻀﺮﯼ ﺑﻪ ﺩﺍﺩﺳﺘﺎﻥ، ﺩﺍﺩﮔﺴﺘﺮﯼ ﻭ ﺩﯾﻮﺍﻥ ﻋﺎﻟﯽ ﮐﺸﻮﺭ ﺑﺮ بی‌ﮔﻨﺎﻫﯽ ﺍﯾﻦ ﺯﻧﺪﺍﻧﯿﺎﻥ ﺗﺎﮐﯿﺪ ﻭ ﺧﻮﺍﺳﺘﺎﺭ ﺁﺯﺍﺩﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﺷﺪه‌اند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا