درآمد شرکت مرزنشینان کجا هزینه می شود/ مسئولین به مردم پاسخگو باشند

تنها خدماتی که در طول 3 سال گذشته از اجرای طرحهای مرزی واستفاده از این خدمات شامل حال مرز نشینیان شده است دریافت 5 کیلو برنج وچند قوطی رب بوده که اگر کل مبلغ هزینه را با تورم سرسام آور وقیمتهای روز محاسبه کنیم به مبلغی معادل 10 هزارتومان نخواهد رسید در حالی که برای هر مرحله تمدید با هزینه ایاب وذهاب و… مبالغی چندین برابر آن را باید به دفاتر خدمات ارتباطی وسایر مبادی پرداخت کنند.
به گزارش ندای هیرمند؛انتظارات ایجاد شده برای مرزنشینان و روستانشینان حاشیه مرزدر راستای بهره مندی از خدمات کارتهای مرزی که در مراحل مختلف با گذراندن وقت در مقابل دفاتر خدمات ارتباطی برای دریافت و یا تمدید کارتها هزینه های گزافی را پرداخت نموده اند .

اما در این بین این کارتهای مرزی که امروز از دغدغه های اصلی مرزنشینان برای دستیابی به آن و یا تمدید می باشد، چه امتیازی را برای آنای که به نان شب خود محتاج هستند را به دنبال دارد تا جائی که در روزهای اخبر بحث تمدید مجدد این کارتها با پرداخت مبلغ 9 هزارتومان مطرح می باشد .

می توان گفت: تنها خدماتی که در طول 3 سال گذشته از اجرای طرحهای مرزی واستفاده از این خدمات شامل حال مرز نشینیان شده است دریافت 5 کیلو برنج وچند قوطی رب بوده که اگر کل مبلغ هزینه را با تورم سرسام آور وقیمتهای روز محاسبه کنیم به مبلغی معادل 10 هزارتومان نخواهد رسید در حالی که برای هر مرحله تمدید با هزینه ایاب وذهاب و… مبالغی چندین برابر آن را باید به دفاتر خدمات ارتباطی وسایر مبادی پرداخت کنند.

اکنون پرسش اصلی از مسئولین مربوطه این است که درآمد حاصل از سود مشارکت مرزنشینان واستفاده از اعتبار این کارتها که با یک مرحله دریافت اعتبار این کالاها از کارتشان خارج گردیده نصیب چه کسانی خواهد شد؟

ضمن اینکه شرکت مرزنشینان دوست محمد در پایانه وبازارچه مرزی میلک اقدام به مبادلات کالا به خارج کشور ، و یک دستگاه ام آر آی در مرکز استان متعلق به همین شرکت ودریافت هزینه در حال فعالیت است .

به راستی در این برهه زمانی که انواع تهدیدهای محیطی وسختی شرایط زندگی بر کل منطقه سایه انداخته و زندگی روستائیان را تحت الشعاع قرار دارده است چه کسی باید پاسخگوی حق از دست رفته مرز نشینانی باشد که به هر طریق ممکن از احساسات پاکشان گرفته تا آنچه که حق مسلم شان است به جیب تعدادی افراد سود جو می رود؟

امید است مسئولین امر ضمن پیگیری لازم نسبت به شفاف سازی این موضوع برای کسانی که بهره مندی از خدمات را حق مسلم خود می دانند اقدام نمایند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا