درآمد شرکت مرزنشینان کجا هزینه می شود/ مسئولین به مردم پاسخگو باشند

حتی یک تبریک هم نگفتند که دلمان خوش باشد، در جواب پیگیری ما مسئولان می گویند: بودجه وجود ندارد!!!
به گزارش زاهدانه، محدودیت های زیادی در عرصه های آموزشی، علمی، فرهنگی و ورزشی در سیستان وبلوچستان به چشم می خورد که هیچگاه باعث یاس و ناامیدی در دل مردمان این مرز و بوم اهم از جوانان و نوجوانان یا میانسالان و غیره نشد زیرا همواره شاهد آن هستیم که افراد زیادی سعی و تلاش خود را مضاعف می کنند تا نام سیستان و بلوچستان را بر فراز قله های افتخار به جاودانی حک کنند اما در این میان هستند برخی از مسئولان استانی که علی رغم وظیفه و رسالتی که بر دوش دارند با بی توجهی خود انگیزه افراد را از بین می برند.
“فاطمه خسروپرست” دختر نونهال زاهدانی در رشته ورزشی کاراته است که از چهار سالگی تمام هم و غمش پیشرفت در این عرصه بود و هم اکنون نیز با گذشت بیش از هفت سال از حضور موثر خود در این عرصه توانسته مقام های استانی، کشوری و بین المللی در رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دهد و از این طریق نام زادگاهش را صدر نشین جداول ورزشی کشور کند هر چند در این راه محدودیت های مالی برای شرکت در مسابقات از سویی و بی مهری مسئولان ورزشی استان نیز از سوی دیگر برایش رنج آور بود اما با توکل بر خدا هیچگاه اجازه نداد محدودیت های پیش رویش مانع رسیدن به اهدافش شود.

حتی یک تبریک هم نگفتند که دلمان خوش باشد
این نونهال کاراته کار استانی در ابتدای صحبت هایش از اینکه یکی از سایت محلی به او بها داده تا دقایقی را درباره افتخار آفرینی اش صحبت کند تشکر می کند و با ابراز گلایه از مسئولان می گوید: تاکنون هیچ یک از مسئولان ورزش و جوانان استان از من و تیمی که با آنها در مسابقات حضور یافتم تجلیل به عمل نیاوردند و حتی یک تبریک هم نگفتند که دلمان خوش شود؛ با کمی مکث ادامه می دهد که این گلایه من در صورتی است که در سایر استانها مسئولان ورزشی به ورزشکارانشان اهمیت ویژه ای می دهند هرچند هیچ مقامی کسب نکرده باشند اما برای عرض خدا قوت به آنان هم که شده به استقبالشان می آیند ولی متاسفانه در سیستان و بلوچستان کمترین ارزشی هم برای ورزشکاران قائل نمی شوند.
این نونهال ورزشی در گفت و گو با خبرنگارما ادامه می دهد: توانستم با حضور در پنجمین دوره مسابقات قهرمانی استان انتخابی اردوی تیم ملی در شهرستان زاهدان شرکت کنم که در رده سنی نونهالان مقام اول کاتا و کومیته را احراز و موفق به دریافت حکم و نشان طلا شدم.
حریفان من در این مسابقه از باشگاه های سیستان وبلوچستان بودند که به راحتی توانستم آنها را شکست دهم.

قبل از این مسابقات در رقابت های دیگری هم شرکت داشته اید؟
بله- در 5 سالگی در مسابقات کاراته قهرمانی کشور به میزبانی مشهد برگزار شد، حضور یافتم و از آنجایی که هر شرکت کننده باید با چهار نفر رقابت می کرد چون در وزن و سن من در این مسابقات فقط دو نفر حضور داشتند، من با 2 دور مسابقات موفق به کسب مدال نقره شدم.
همچنین در مسابقات کاراته قهرمانی کشور یادواره شهدای نجف آباد در سبک شوتوکان موفق به کسب سه مدال طلا و یک مدال نقره کشوری شدم و از آنجایی که حریفان من در این مسابقات از استان های اصفهان، کرمان، بجنورد و هرمزگان بودند به راحتی توانستم آنها را شکست دهم.
از طرفی با شرکت در مسابقات گلدشت اصفهان در بهمن ماه سال 93 نیز موفق به کسب مقام سوم و دریافت سه مدال برنز شدم.
در ادامه نیز با حضور درمسابقات بین المللی و آسیایی که در نجف آباد اصفهان برگزار شده بود و در آن کشورهایی از جمله فیلیپین، تاجیکستان، افغانستان، ترکمنستان عراق حضور داشتند، کلاس های استاژ با حضور استاد “هیرویوشی اوکازاکی” برگزار شد و من نیز در آن شرکت کردم که در این مسابقات هم توانستم در کومیته انفرادی موفق به کسب مقام دوم، کاتا رتبه دوم و در کومیته تیمی نیز موفق به کسب مقام اول شوم.

چه کسانی در این راه حامی شما بودند؟
تنها حامیان و افرادی که انگیزه و مشوق حضور من در این عرصه بودند تا موفق به کسب این مقام ها شوم پدر و مادرم بودند که در سخت ترین شرایط نیز حامی من برای شرکت در مسابقات بودند.
همچنین ازمربیان مهربان ودلسوزم در این عرصه کمال تقدیر و تشکر را دارم، سنسی “مهلا حیدری” و شیهان “معصومه حیدری” تنها مربیانی بودند که من را در این عرصه همراهی کردند تا بتوانم سکوی افتخارات را با موفقیت و سربلندی بپیمایم.

خواسته نونهال کاراته زاهدانی از مسئولان
این نونهال کاراته در پایان خواسته ای از مسئولان دارد البته نه تنها برای خودش بلکه برای تمام بانوان سیستان وبلوچستان که در حق آنها کوتاهی بعمل می آید و پشتیبانی کاملی از آنان در این منطقه محروم صورت نمی گیرد، همچنین از مسئولان ورزش و جوانان استان می خواهد تا با یک استقبال ساده از ورزشکاران به آنها بها دهند تا انگیزه آنان در کسب رتبه های ورزشی برای استان ارتقا پیدا کند.

تاکنون هیئت کاراته استان هیچ حمایتی از ما نکرده است
شیهان” معصومه حیدری” در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: از ما و تیم هایمان تاکنون هیچ حمایتی از سوی هئیت کاراته استان نشده است.
وی با اشاره به اهمیت ورزش بانوان در سیستان و بلوچستان گفت: اگر قرار است حمایتی از این قشر صورت بگیرد باید مستقیما به هیئت مربوطه و ازآنجا در اختیار تیم ها قرار بگیرد اما متاسفانه هیئت کاراته تاکنون هیچ حمایتی از ما نکرده حتی در حد خرید یک دست کاپشن شلوار برای اعضا؛ چه برسد به هزینه هایی که برای انتخابی تیم ملی یا مسابقات کشوری که آنهم بودجه برای استان ها در نظر گرفته می شود بخواهد بدهد.
حیدری با تاکید بر اینکه از سوی هیئت کاراته استان هیچوقت هزینه ای پرداخت نشده و ما از هزینه های شخصی خودمان موارد مربوطه را پرداخت می کنیم، افزود: در جواب پیگیری ما مسئولان می گویند: بودجه وجود ندارد!!!

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا