درگیری مجدد در 24 ساعت گذشته در بلوچستان، ۸ مامور مرزبانی در مرز ایران و پاکستان در حدفاصل باهوکلات و پیشین از توابع شهرستانهای چابهار و سرباز بدست افراد مسلح کشته شدند

به گزارش خبرنگار مهر، افراد مسلح امشب (دوشنبه 17 فروردین) با کمین در مسیر ماموران هشت نفر از ماموران مرزبانی در منطقه مرزی ایران، حدفاصل باهوکلات و پیشین از توابع شهرستانهای چابهار و سرباز را کشتند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، اشرار مسلح امشب با کمین در مسیر ماموران هشت نفر از ماموران مرزبانی در منطقه مرزی ایران و پاکستان، حدفاصل باهوکلات و پیشین را هلاک کردند.

بر اساس اخبار رسیده در این حمله مسلحانه در پاسخ به افراد مهاجم، ماموران مرزبانی نیز تاکنون سه مهاجم مسلح را به هلاکت رسانده و سه نفر را نیز زخمی کردند.

احمدعلی موهبتی فرماندار چابهار با تایید این رویداد به خبرنگار مهر گفت: بررسی و شناسایی عوامل این حادثه در دستور کار تیم های امنیتی قرار دارد و به محض کسب اطلاعات، اخبار دقیق تر در این زمینه منتشر خواهد شد.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می شود.

بر اساس این گزارش، احمد علی محبتی شامگاه دو شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن تایید این خبر اعلام داشت افرادی که از آنها به عنوان “اشرار مسلح” یاد کرد، با کمینی که انجام داده بودند در منطقه حدفاصل باهوکلات و پیشین نزدیکی مرز پاکستان و ایران،‌ این مرزبانان را کشتند.

در این حمله که محبتی آن را تروریستی نامید ماموران نیز در درگیری با این گروه مسلح تعدادی از آن‌ها را کشته اند و تعداد دیگری نیز زخمی شدنده اند اما وی شمار دقیق تلفات مهاجمین را مشخص نکرد.

فرماندار چابهار گروه مشخصی را مسئول این حمله اعلام نکرد اما از اقداماتی برای شناسایی و بررسی این حادثه خبر داد.

پیشتر “سپاه نیوز” به نقل از سرتیپ محمد پاکپور از جزئیات عملیاتی خبر داد بود که طی آن صبح روز دوشنبه قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه یک گروه مسلح در جنوب شرق کشور منهدم کرده و همه اعضای آن را کشته است.

این فرمانده نظامی گفته است که در پی اقدامات دقیق اطلاعاتی و کشف و شناسایی آثار تردد و استقرار این گروه مسلح در ارتفاعات منطقه “قصر قند”، نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه عملیات انهدام این تیم را با سرعت و قاطعیت آغاز و طی این عملیات سه فرد مسلح کشته شدند.

وی در این مصاحبه افزود که در این عملیات همچنین دو نفر از مهاجمین زخمی و تعدادی از آنها دستگیر شدند و خسارات سنگین به آنها به وارد شد.

وی افزود:” از آنها مقادیر زیادی سلاح و مهمات و تجهیزات ارتباطی و الکترونیکی از جمله 200 کیلوگرم موارد منفجره، فیتیله های انفجاری، مهمات کلاشینکف و تیربار، چاشنی های مکانیکی و کیت های الکترونیکی کشف و ضبط گردید.”

فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران در پایان اعلام کرد که منطقه به طور کامل پاکسازی شده و قرارگاه قدس با اشراف و آمادگی همه جانبه خود با هر گونه اقدامی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

عملیات چابهار ساعاتی پس از اظهارات سرتیب محمد پاکپور به وقوع پیوست که طی بر آمادگی نیروهای نظامی برای برخورد قاطع با هر اقدامی سخن گفته بود.

منطقه بلوچستان سالها است که شاهد درگیری تشکیلات مسلح بلوچ از قبیل جندالله، جیش النصر وجیش العدل با نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران اعم از سپاهی و مرزبان بوده است.

گروه های بلوچ جمهوری اسلامی ایران را متهم می کنند که حقوق قومی و مذهبی مردم منطقه را ضایع کرده با آنان با تبعیض برخورد می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا