در خواست دولت ایران از تلگرام برای جاسوسی علیه ایرانیان

«پاوِل دورُف»، بنیان‌گذار و مدیرعامل کمپانی «تِلِگرام» که هم‌اکنون در ایران یکی از پرطرفدارترین اپلی‌کیشن‌های شبکه اجتماعی تلفن‌های همراه است، در صفحهٔ توییتر خود نوشت که «وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران» از این شرکت خواسته تا ابزارهای جاسوسی و سانسور اپلیکیشن «تلگرام» را در اختیارش قرار دهد.
«پاول دورُف» تاکید کرده «تلگرام» این درخواست را رد کرده افزوده که به دنبال آن، جمهوری اسلامی، دسترسی به این اپلیکشین را در ایران مسدود کرده است.
«العربیه.نت» در تماس با برخی کاربران «تلگرام» در ایران در یافته که این اپلیکیشن شامگاه سه‌شنبه ۲۰ اکتبر برای چند ساعت در ایران قطع بود اما پس از آن دوباره برقرار شد؛ اگر چه همچنان با اختلالاتی روبرو است.
مدیرعامل «تلگرام» همچنین در پاسخ به یکی از کاربران نوشته است که وزارت اطلاعات ایران به دنبال دسترسی به قابلیت خواندن و مسدود کردن پیام‌های خصوصی بود.
وی در توییت دیگری نیز به کاربران اطمینان خاطر داده که در جاسوسی از شهروندان ایرانی، به حکومت ایران کمک نخواهد کرد.
این اپلیکیشن پیام‌رسان که سرویس امن‌تری را در مقایسه با نرم‌افزارهای مشابه هم‌چون وایبر و واتس‌اپ به کاربران ارائه می‌دهد، بر اساس آمار اعلام‌شده از سوی «وزارت ارتباطات ایران»، ١٣ میلیون نفر از کشور کاربر «تلگرام» هستند.
این برای نخستین بار نیست که گزارش‌هایی از درخواست دولت ایران از شبکه‌های اجتماعی برای قرار دادن ابزار جاسوسی در اختیارش منتشر می‌شود.
پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ ایران، شبکه‌های اجتماعی توییتر و فیس‌بوک در این کشور فیلتر شد و این روند تا کنون ادامه دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا