دستگیری روحانی نزدیک به قالیباف به دلیل رهبری حمله به سفارت سعودی

گزارش‌ها از ایران از دستگیری حسن کردمیهن روحانی نزدیک به محمدباقر قالیباف شهردار تهران به اتهام آمریت در حمله به سفارت سعودی در تهران حکایت دارد.
بنا بر این گزارش‌ها، کردمیهن پس از بازگشت از سوریه، در فرودگاه توسط مقام‌های انتظامی بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، محمد رضا محسنی ثانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به نقش حسن کردمیهمن در حمله به سفارت سعودی، اعلام کرد: «آقای کردمیهمن که برای مدتی در کشور سوریه به‌سر می‌برد، پس از ورود به ایران توسط مقام‌های انتظامی در فرودگاه بازداشت شد».

چندی پیش سخنگوی وزارت کشور ایران سرنخی از آمر حمله به سفارت سعودی داد و از فردی گفت که در شهر کرج زندگی می‌کرده است، او اما نامی از این شخص به میان نیاورد.

کرد میهن کیست؟

حسن کردمیهن سازماندهی کنندههیات‌الرضا محفل انصار حزب‌الله کرج هست و تا چندی پیش تنها در این منطقه شهرت داشت.

کردمیهن به مرور شهرتش از شهر بیرون رفت و هیاتی را هم پشت ترمینال جنوب در محله خزانه بخارائی به راه انداخت تا جوانان تهرانی را مجذوب خود کند. او هم روضه می‌خواند و هم واعظ است.

کرد میهن در جریان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۳ ایران وقتی مسئولان ستاد قالیباف در کرج نتوانستند رضایت او را جلب کنند، خودش آستین‌ را بالا زد و برای قالیباف ستادهای منظمی راه‌اندازی کرد؛ ستادهایی که موفق‌تر و پرشور‌تر از ستادهای اصلی شهردار تهران بودند.

او برای برای تبلیغ قالیباف و راه‌اندازی ستادهایش نیز می‌گفت: «افتخار می‌کنم که اگر با لباس رسول‌الله برای کسی تبلیغ می‌کنم، برای کسی تبلیغ می‌کنم که تعهد و التزامش را به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول ۳۵ سربازی ولایت اثبات کرده است».

این خطیب مشهور، با حمایت مالی برخی سازمان‌ها و نهاد‌ها، فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای دارد. در کنار هیات‌های مذهبی، برنامه‌های متعدد دیگری نیز در دستور کار قرار داده تا جوانان بیشتری را جذب تفکرهای منحصر به فرد خود کند.

حمله به سفارت سعودی

اما آنچه بیش از همیشه کردمیهن را در رسانه‌ها مشهور کرده است، نقش رهبری او در حمله به سفارت سعودی بود، چنانچه وی تنها کسی بود که نه تنها این اتفاق را محکوم نکرد بلکه به توجیه آن پرداخت «حمایت ما از خشم و غیرت بود نه غارت. که اگر در برابر چنین موجودی غیرت به خرج ندهند هیچکس امنیت ندارد تمام علما را خونشان را می‌ریزند. سفارت چیه؟ یک مشت آدمی اینجا هستند که به عزت ما می‌خندند. با بی‌احترامی باید بیرونشون کنند. دولت که کاری نمی‌کند. یک مشت جوون، غیرت به خرج می‌دهند. این شور انقلابی را که نمی‌توانید جلوش را بگیرید.»

کردمیهن که حمله به سفارت سعودی را عامل تابیدن نور خورشید به دل مستضعفان خوانده بود، جای دیگر اما در نقش یک مصلح ظاهر شده بود و خطاب به کسانی که تحت فرمانش حمله کرده‌اند، گفته بود: «هرکسی هم ما را می‌شناسد اگر چیزی برداشته است پس بدهد به مراجع ذی‌صلاح بدهد به پلیس ضد جاسوسی بدهد.»

در کنار موسسه نور معرفت، کردمیهن چندین موسسه فرهنگی دیگر نیز ثبت کرده است که ظاهرا همگی با اهداف مشترکی فعالیت می‌کنند، اهدافی که گاهی یکی از آنها حمله به سفارت‌ها می‌شود.

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفته بود، این افراد سازماندهی شده آمدند و بیش از ۱۰ سال است که در کرج و تهران و با محورهایی در زمینه امور خیریه و فعالیت‌های مذهبی فعالیت دارند. از مسئولان نیز عده‌ای دانسته و ندانسته از آنها حمایت کرده‌اند.

Publisher: hd

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا