“دستگیری سه پاسدار” به دست مأموران عربستان و تکذیب ایران

عربستان اعلام کرد که شامگاه جمعه سه عضو سپاه پاسداران را در قایقی در نزدیکی سکوی نفتی مرجان در خلیج فارس دستگیر کرده است. وزارت کشور ایران این خبر را تکذیب کرد.

وزارت اطلاعات عربستان سعودی اعلام کرده است که سه عضو سپاه پاسداران جمهوری اسلامی را دستگیر کرده است. شامگاه دوشنبه وزارت کشور ایران این خبر را تکذیب کرد.

مجيد آقابابايى، مدير كل امور مرزى وزارت كشور، به تارنمای باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: «اين موضوع مربوط به دو قايق ماهيگيرى ایرانی است.» به گفته عربستان شامگاه جمعه (۱۶ ژوئن) سه قایق رزمی ایران که به سوی پایگاه نفتی مرجان در سواحل عربستان در حرکت بوده‌اند، ردیابی شده‌اند.

نیروهای عربستان به طرف سه قایق ایرانی تیر هشدار شلیک کرده‌اند، که بر اثر آن دو قایق فرار کرده‌اند، اما قایق سوم با سه سرنشین، گرفتار شده است. به گفته عربستان سه پاسدار ایرانی هم‌اکنون تحت بازجویی هستند.

به قول همین منبع آنها به دنبال اجرای عملیات تروریستی در آب‌های عربستان بوده‌اند. روز شنبه خبرگزاری ایرانی “تسنیم” گزارش داده بود که مرزبانان دریایی عربستان سعودی روز قبل (جمعه) به سوی یک قایق ماهیگیری ایرانی شلیک کرده و یک ماهیگیر را به قتل رسانده‌اند.

به گفته خبرگزاری ایرانی دو قایق در خلیج فارس سرگرم ماهیگیری بوده و با امواج دریا به سوی سواحل سعودی رانده شده‌اند. روابط میان ایران و عربستان سعودی در هفته‌های گذشته به شدت تنش‌آلود شده است.

Publisher: hd

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا