دیدار سخنگوی حزب مردم بلوچستان با مسئولین و نمایندگان اتحادیه اروپا در بروکسل

در این دایدارهای فشرده دو روزه آقای ناصر بلیده ای با اعضای کلیدی و موثر پارلمان اروپا، از جمله خانم کورنلا ارنست و آقای توون کلام، اعضای “امور خارجی اتحادیه اروپا” ملاقات نمودند و در این دیدارها موضوع “ایران بعد از تفاهمنامه اتمی” مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در روزهای 24 و 25 ژانویه سال جاری 2017 میلادی آقای ناصر بلیده ای به حیث سخنگوی حزب مردم بلوچستان و رئیس سازمان “یو إن پی أو” UNPO و همچنین نماینده “کنگره ملّیتهای ایران فدرال” با نمایندگان و مسئولین موسسات اروپایی طی جلساتی در شهر بروکسل در مقر سیاسی این اتحادیه دیدار و گفتگوهایی داشت.

در این دیدارهای فشرده دو روزه آقای ناصر بلیده ای با اعضای کلیدی و موثر پارلمان اروپا، از جمله خانم کورنلا ارنست و آقای توون کلام، اعضای “امور خارجی اتحادیه اروپا” ملاقات نمودند و در این دیدارها موضوع “ایران بعد از تفاهمنامه اتمی” مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این دیدارها آقای بلیده ای فرصت یافت تا با تشریح مواردی چند از مشکلات ملّیتها و اقلیتهای ساکن ایران، توضیحات مشروحی از اوضاع اقلیت قومی مردم بلوچ ساکن در جنوب شرقی جمهوری اسلامی ایران به اطلاع نمایندگان اتحادیه اروپا برساند. وی بنابر دلایل ضرورت خواستار ایجاد سیستم و نظام “فدرال” در ایران شد و از نقض گسترده حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی در منطقه اقلیتهای قومی، ابراز نگرانی نمود. این دیدارها نشانه ای ازدستاوردهای دیدارهای سابق و دوستانه آقای بلیده ای در سال ۲۰۱۴ با اعضای پارلمان اروپا میباشد، که در طول آن نمایندگانی از سوی کنگره ملیتهای ایران فدرال با نمایندگان پارلمان اروپا دیدار و گفتگو داشتند.

علاوه بر این ایشان توانست با اعضای جدیدی از نمایندگان پارلمان اروپا، که فعالین حقوق بشر می باشند و خواهان رعایت حقوق بشر در ایران هستند، ارتباط برقرار نماید. هدف از این آخرین دور ملاقاتها ایجاد فضای پیشرفت برای موضوعات مورد بحث در ملاقاتهای گذشته بود، تا بدین ترتیب بتوان اهداف مورد نظر را، با دلایل مستند و منطقی با همیاری سازمانها و موسسات اروپائی به پیش برد.

اما مهمتر از همه، این ملاقاتها باعث تشویق نمایندگان اروپایی و مسئولین “امور خارجی اتحادیه اروپا” گردید، تا آنان در طی دیالوگ های مختلف با نمایندگان رژیم ایران بویژه بعد از تفاهمنامه اتمی سال ۲۰۱۵، موضوع رعایت حقوق بشر را در اولویت گفتگوهای خود قرار بدهند.

حزب مردم بلوچستان

28.ژانویه.2017

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا