رزمایش ارتش ایران در بلوچستان برای مقابله با هجوم احتمالی “داعش”

نیروی زمینی ارتش ایران در شرق کشور رزمایشی برگزار می‌کند که یکی از هدف‌های آن افزایش آمادگی برای “جنگ‌های نیابتی” عنوان شده است. فرمانده نیروی زمینی می‌گوید حمله احتمالی “داعش” را خارج از مرزها دفع می‌کنیم.

 

احمدرضا پوردستان صبح دوشنبه، ۲۵ آبان در نشست خبری “رزمایش محمد رسول‌الله” گفت: «امروز با چهره‌ای جدید از تهدیدات دشمن روبه‌رو هستیم که گروه‌های تکفیری و تروریستی بازیگران اصلی این تهدیدات هستند.»

به گزارش خبرگزاری فارس، فرمانده نیروی زمینی ارتش می‌گوید، این رزمایش در منطقه شرق کشور و “در دو مقطع دفاعی ـ امنیتی و دیگری برای جنگ‌های نیابتی” برگزار می‌شود تا “قابلیت‌های خود” را نشان دهیم.

گروه تروریستی داعش پس از بر عهده گرفتن مسئولیت عملیات خونین روز جمعه در پاریس، ایران و روسیه را به عنوان هدف‌های بعدی خود معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اولاند: تروریست‌ها نماینده‌ هیچ تمدنی نیستند

تهدید ایران و روسیه

فرمانده نیروی زمینی می‌گوید در ارتباط با تهدیدهای گروه دولت اسلامی، وزیر امور خارجه عراق هم هشدارهای لازم را داد اما “ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کند که ترسی از این تهدیدات ندارد”.

ابراهیم الجعفری، دو روز پیش اعلام کرد، سازمان‌های اطلاعاتی عراق به اطلاعاتی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد دولت اسلامی حمله‌های تازه‌ای را در فرانسه، ایالات متحده، و ایران تدارک می‌بیند.

پوردستان این تهدیدها را “تازه و جدی” نداست و افزود سال گذشته نیز که گروه دولت اسلامی از استان دیاله عراق به مرزهای غربی ایران نزدیک شد “ما خط قرمز ۴۰ کیلومتری را تعریف کردیم و اخطار دادیم که اگر از این خط قرمز عبور کنند با پاسخ قاطع نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شوند”.

این فرمانده ارتشی خاطر نشان کرد که مطابق اطلاعات دریافتی بخشی از تروریست‌های دولت اسلامی در شمال افغانستان حضور دارند و پس از بیعت با طالبان “علاقمند هستند که به مرزهای ما نزدیک شوند”.

بیشتر بخوانید: در دو انفجار انتحاری در بیروت ده‌ها نفر کشته و مجروح شدند

رزمایش بازدارنده

رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای چندی پیش به شماری از “کشورهای مرتجع منطقه” اشاره کرد که به گفته‌ او “علاقمند به حضور داعش در مرزهای جمهوری اسلامی ایران هستند”.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در نشست خبری دوشنبه گفت: «برگزاری رزمایش‌ها برای دشمنانی که ما را تهدید می‌کنند بازدارنده است تا بدانند […] در صورت عملیاتی شدن خیال خام تهدید و تجاوز با پاسخ کوبنده سربازان ولایت مواجه می‌شوند.»

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه نیز روز دوشنبه در حاشیه مراسمی در دانشگاه شریف، رفتار سرویس‌های امنیتی “برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه” را عامل تقویت گروه دولت اسلامی دانست.

امیرعبداللهیان بدون نام بردن از کشور خاصی گفت: «ما از همان ابتدا اعلام کردیم کسانی که از تروریست‌ها و داعش حمایت می‌کنند باید هشدارها را جدی بگیرند چرا که ناامنی‌ها به کشورهای خودشان کشیده خواهد شد.»

معاون وزیر خارجه با تاکید بر این که نمی‌توان به صراحت گفت کدام کشور به وجود آورنده گروه دولت اسلامی است خاطر نشان کرد: «اما نادیده گرفتن این هشدارها چنین تبعاتی را برای کشورها به همراه دارد.»

بیشتر بخوانید: حسن نصرالله: به دریافت کمک از ایران افتخار می‌کنیم

«جبهه‌های جدید علیه داعش»

یک روز پیش از عملیات تروریستی در پاریس، دو انفجار انتحاری در محله شیعه نشین بیروت بیش از ۴۰ کشته و حدود ۲۰۰ مجروح به جا گذاشت.

حامیان تروریست‌های دولت اسلامی اندکی پس از این انفجارها که در منطقه تحت کنترل حزب‌الله در جنوب بیروت رخ داد، با انتشار یک بیانیه اینترنتی مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفتند.

انگیزه انفجارهای بیروت دخالت شبه‌نظامیان حزب‌الله در سوریه عنوان شده است. نیروهای حزب‌الله همراه با گروه‌های شبه‌نظامی شیعیان عراق و نظامیان ایرانی برای جلوگیری از سقوط حکومت بشار اسد در سوریه می‌جنگند و از سوی نیروی هوایی روسیه پشتیبانی می‌شوند.

حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان، که از طرف جمهوری اسلامی حمایت مالی و تسلیحاتی می‌شود شامگاه شنبه، ۲۳ ابان اعلام کرد که نیروهای تحت فرمانش به زودی “جبهه‌های جدیدی علیه داعش” خواهند گشود.

نصرالله در یک سخنرانی که از شبکه تلویزیونی حزب‌الله پخش شد گفت، تروریست‌های دولت اسلامی “شکست‌های سنگین متحمل شده‌اند و مناطق زیادی را در سوریه و عراق از دست داده‌اند”.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا