رفتارهای غیر انسانی و شکنجه های قرون وسطایی رئیس زندان سراوان منجر به خودکشی یک زندانی گردید

زندانی محمد حنیف اسکانی ۲۳ ساله که چندین سال در زندان بسر می برد، بدستور کریم کشته رئیس زندان سراوان با برخوردی وحشیانه و غیر انسانی به بند قرنطینه این زندان منتقل گردید. این زندانی که در بند قرنطینه مورد اذیت و آزار و رفتارهای غیر انسانی بدستور رئیس زندان قرار گرفت، به منظور رهایی از این شرایط اقدام به خودکشی نمود. همبندیان او که متوجه خودکشی وی شدند با فریاد و تقاضای کمک خواهان نجات جان این زندانی شدند .

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » در اثر فشارها و رفتارهای غیر انسانی رئیس زندان سراوان یکی از زندانیان این زندان اقدام به خودکشی نمود.

زندانی محمد حنیف اسکانی ۲۳ ساله که چندین سال در زندان بسر می برد، بدستور کریم کشته رئیس زندان سراوان با برخوردی وحشیانه و غیر انسانی به بند قرنطینه این زندان منتقل گردید.

این زندانی که در بند قرنطینه مورد اذیت و آزار و رفتارهای غیر انسانی بدستور رئیس زندان قرار گرفت، به منظور رهایی از این شرایط اقدام به خودکشی نمود. همبندیان او که متوجه خودکشی وی شدند با فریاد و تقاضای کمک خواهان نجات جان این زندانی شدند .

پس از گذشت مدتی زندانی محمد حنیف اسکانی که در شرایط حاد جسمی بود به اورژانس منتقل گردید و خوشبختانه جان این زندانی از مرگ نجات یافت. شرایط بند قرنطینه به قدری قرون وسطایی و غیر انسانی است که تا به حال چندین زندانی اقدام به خودکشی نمودند که از جمله آنها حامد جهان دیده وعلی دهانی را می توان نام برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، شکنجه و اذیت و آزار و ایجاد شرایط غیر انسانی برای زندانیان که آنها را به سوی خودکشی سوق می دهد را محکوم می کند و از دبیر کل سازمان ملل متحد ، گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و سایر مراجع بین المللی خواهان ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ برابر با۰۷ می ۲۰۱۷ گزارش به سازمانهاي زير ارسال گرديد: كميسرعالى حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان سازمان ملل متحد در امور ایران

سازمان عفو بين الملل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا