رهبران برجسته اهل سنت ایران واقعه تروریستی تهران را محکوم کردند

حبرگزاری هرانا – مولوی عبدالحمید، امام جمعه زاهدان و از رهبران برجسته اهل سنت ایران، کاک حسن امینی، حاکم شرع مردمی کردستان و نیز مولوی گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر و مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با صدور بیانیه هایی جداگانه واقعه تروریستی روز گذشته تهران و قتل عام شهروندان را محکوم کردند.

حبرگزاری هرانا – مولوی عبدالحمید، امام جمعه زاهدان و از رهبران برجسته اهل سنت ایران، کاک حسن امینی، حاکم شرع مردمی کردستان و نیز مولوی گرگیج امام جمعه اهل سنت آزادشهر و مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با صدور بیانیه هایی جداگانه واقعه تروریستی روز گذشته تهران و قتل عام شهروندان را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، در واکنش به واقعه تروریستی روز گذشته تهران که به کشته و زخمی شدن دهها شهروند غیرنظامی منتهی شد، رهبران اهل سنت ایران با صدور بیانیه هایی جداگانه نسبت به این واقعه واکنش نشان دادند.

مولوی عبدالحمید از رهبران برجسته اهل سنت ایران از جمله اولین افرادی بود که حملات تروریستی تهران را محکوم کرد و این اقدامات کور را «عملی شنیع و بزدلانه» خواند،

متن کامل این بیانیه را به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام جمعه اهل سنت زاهدان بخوانید:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

آنچه امروز در پایتخت کشورمان رخ داد و باعث شهادت جمعی از هم‌وطنان و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شد، عملی بسیار شنیع و زشت بود که قطعا از دید هر انسان آزاده و منصفی محکوم است.

این حمله‌ی بزدلانه که عوامل جنایتکار آن حتی ملاحظه ماه مبارک رمضان و افراد روزه‌دار را هم نکردند، در واقع امنیت و آرامش کشور ما را هدف قرار داده است.

امنیت موجود در جمهوری اسلامی ایران در میان تنش‌های منطقه و خاورمیانه، دشمنان این مرز و بوم را بر آن داشت تا امنیت و آرامش کشور عزیز ما را به چالش بکشند، اما غافل از اینکه این قبیل اقدامات بزدلانه هرگز نمی‌تواند صفوف متحد و منسجم ملت ما را برهم بزند، زیرا ملت فهیم و هوشیار ایران، اعم از اقوام، مذاهب و گرایش‌های مختلف، با حفظ وحدت و اخوت تمام توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان را خنثی کرده و نقش بر آب می‌کنند.

تا زمانی‌که مردم عزیز کشورمان وحدت و همبستگی خودشان را حفظ کنند، عوامل پشت پرده اینگونه حملات کور و زشت که به هیچ دین و مذهبی پایبند نیستند، در رسیدن به اهداف خود موفق نخواهند شد.

جای خرسندی است که با وجود ضایعات پیش آمده، تروریست‌ها در اجرای طرح شوم خود شکست خوردند و بحمدالله آمار تلفات بسیار کمتر از آن چیزی بود که عاملان و طراحان این حملات انتظار آن را داشتند.

گسترش اقدامات تروریستی در مناطق مختلف دنیا بیانگر آن است که قدرت‌های جهان برنامه‌ی جامعی برای پایان‌دادن به خشونت‌ها و جنگ‌های ویرانگر ندارند. وقت آن رسیده است که کشورهای اسلامی با تحکیم وحدت و اخوت و پایان‌دادن به اختلافات، به دنبال برچیدن منازعات منطقه‌ای باشند تا زبانه‌های این آتش پرنفرت کشورها و مناطق بیشتری را در بر نگیرد.

بنده ضمن محکوم نمودن شدید این عمل شنیع، از درگاه ایزد منان برای شهدا مغفرت و رفع درجات و برای مجروحین شفای عاجل و کامل مسئلت دارم.

(شیخ‌الاسلام مولوی) عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه این واکنش ها، مکتب قرآن کردستان به ریاست کاک حسن امینی نیز با صدور بیانیه ای که در پی می آید این واقعه را محکوم کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثەی یورش به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی که در نتیجه‌ی آن تعدادی از هموطنان بی گناه جان باختند و عدەی بیشتری زخمی شدند جای بسی نگرانی و تأسف میباشد، تجربه نشان داده است که اینگونه اقدامات آثاری جز ایجاد فضای خشونت و ناامنی نداشته و قربانیان آن، مردم و افراد بی گناه بوده است.

اسلام چنین رفتار و عملیاتی را در کارنامەی خود در هیچ شرایطی به ثبت نرسانیده است. لذا اینجانب از طرف خود و مکتب قرآن کردستان همراه ابراز همدردی با خانوادەهای جان باختگان و مصدومان و درخواست غفران برای درگذشتگان، و شفای عاجل برای زخمی شدگان، این عمل تروریستی را محکوم نموده و عمیقاً آرزومندم که در همه‌ی دنیا بخصوص در کشور عزیزمان خشونت و ترور و فضای ناامنی جای خود را به عطوفت و گفتمان و آرامش عمومی تبدیل نمایند.

حسن امینی حاکم شرع مردمی کردستان و رییس شورای مکتب قرآن کردستان ۹۶/۰۳/۱۷ مولوی محمدحسین گرگیج دیگر شخصیت برجسته اهل سنت ایران بود که با انتشار بیانیه ای حوادث تروریستی دیروز در تهران را به شدت محکوم کرد و چنین اقداماتی را بر خلاف شرع اسلامی و انسانیت دانست: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر شیخ التفسیر مولوی گرگیج،

در متن پیام امام جمعه اهل سنت آزادشهر آمده است: حملات تروریستی امروز که در پایتخت کشور عزیز مان رخ داد و موجب به شهادت رسیدن و مصدومیت جمعی از هم وطنان گرامی گردید همگان را در غم و اندوه فرو برد و سبب تاسف اینجانب و تمامی آزاداندیشان شد.

اینجانب به نمایندگی از مدرسین و طلاب دارالعلوم فاروقیه گالیکش ضمن محکوم کردن این عمل جاهلانه که بر خلاف شرع و انسانیت بود به مسئولین امر و خانواده های داغ دار تسلیت عرض نموده و یادآور می شوم اینگونه اعمال سبب انسجام اقوام و مذاهب اسلامی کشور خواهد شد و در عزم راسخ ملت مسلمان و انقلابی ایران خللی وارد نخواهد کرد.

در پایان از خداوند منان علو درجات ومغفرت جان باختگان و شفای عاجل برای مصدومان را خواستارم (مولوی) محمدحسین گرگیج – امام جمعه اهل سنت آزادشهر و مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا