رهبر انصار الامه: 600 شیعه پاکستان در پی همراهی با اسد در سوریه کشده شدند

وی با اشاره به وجود هسته هایی از سپاه پاسداران در برخی مناطق پاکستانی، بویژه بلوچستان، گفت:« همان نقشی که سپاه پاسداران در یمن از طریق حوثی ها انجام داد، تلاش نمود آن را در پاکستان پیاده کند. اما کاملا ناکام ماند.»
فضل الرحمن خلیل رهبر جنبش «انصار الامه» و رئیس جنبش «دفاع از حرمین» در گفتگو با العربیه.نت بر ایستادگی ملت و علمای پاکستان در کنار پادشاهی سعودی در برابر حملات برخی دولت ها در منطقه بویژه ایران، تاکید کرد. او گفت « سعودی همواره در کنار پاکستان بود، اکنون زمان آن رسیده که پاکستان در کنار سعودی باشد».

فضل الرحمن که در ریاض پایتخت سعودی به سر می برد، اظهار داشت که ملت و دولت پاکستان، حجم تهدیدها علیه منطقه خاورمیانه بویژه حرمین شریفین از سوی نفوذ ایران در منطقه را می دانند. او مانور «رعد شمال» و تشکیل ائتلاف اسلامی برای مبارزه با گروههای تروریستی «القاعده» و «داعش» را ستود.

او با اشاره به اینکه اغلب اهل سنت در پاکستان، به شدت دخالت های ایران و تاثیر آن بر برخی احزاب و شخصیت های شیعه پاکستان را رد می کنند، گفت:« برخی شیعیان پاکستان، حمایت از سعودی را رد کردند، همچنین تلاش کردند پس از اعدام نمر النمر، خشم فرقه گرایی را برانگیزند اما تلاش آنها ناکام ماند.»

رهبر جنبش انصار الامه الاسلامیه، درباره نفوذ ایران در میان برخی احزاب و جریان های سیاسی پاکستانی گفت:« با گذشته سی سال از انقلاب موسوم به اسلامی در ایران، تلاش های سیاسی، فرهنگی و رسانه ای ایران برای نفوذ در جامعه پاکستان از سوی برخی، آغاز شد.»

وی در این زمینه افزود« دولت پاکستان، برخی احزاب و جریان های شیعه پاکستان را پس از اطمینان از ارتباط آنها با ایران، تحت نظر قرار داد. این احزاب بدون حمایت ایران، هیچ کاری نمی توانند انجام دهند، با این حال نیز ناکام ماندند.»

وی با اشاره به وجود هسته هایی از سپاه پاسداران در برخی مناطق پاکستانی، بویژه بلوچستان، گفت:« همان نقشی که سپاه پاسداران در یمن از طریق حوثی ها انجام داد، تلاش نمود آن را در پاکستان پیاده کند. اما کاملا ناکام ماند.»

فضل الرحمن به مشارکت شماری از پاکستانی های شیعه در جنگ در کنار اسد و شبه نظامیان حامی رئيس جمهور سوریه اشاره کرد و گفت:« بیش از 600 نفر از شیعه های پاکستان که به جنگ در کنار اسد در سوریه پیوسته بودند، کشته شدند.»

از سوی دیگر، رئيس جنبش دفاع از حرمین بر حجم روابط میان القاعده و ایران اشاره کرد و اظهار داشت:« حجم نفوذ ایران بر گروه القاعده، بر کسی پوشیده نیست، این نفوذ مانند آفتاب روشن است. او گفت که تنها راه عبو جنگجویان القاعده و داعش، از طریق افغانستان و سپس ایران است.»

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا