روابط ایران و پاکستان هم تیره شد؛ فرمانده ارتش پاکستان: ایران را از روی نقشه حذف می کنیم!

فرمانده ارتش پاکستان از سعودی ها در حمایت از عربستان گفت: هرگونه تهدیدی علیه عربستان از جانب ایران را به سختی پاسخ خواهیم داد.
به گزارش نگام، پس از ایجاد تنش میان دو کشور ایران و عربستان، روابط ایران و پاکستان نیز به سردی گرایید و بعد از تهدید ایران از سوی فرمانده ارتش پاکستان ، سفر وزیر دفاع این کشور به ایران لغو شده است. قرار بود خواجه‌ آصف در سفری رسمی و از پیش تعیین شده روز ۱۸ ژانویه برای گسترش مناسبات دفاعی و سفر ۲ روزه راهی تهران شود.

روزنامه داون در این خصوص نوشت: سفر خواجه آصف با دستور مستقیم نواز شریف نخست وزیر پاکستان لغو شده است. وزارت دفاع پاکستان لغو سفر خواجه‌ آصف به ایران را تأیید کرد اما حاضر نشد توضیحاتی در این زمینه بدهد.

تنها دو روز بعد از سفر عادل الجبیر به پاکستان، محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان نیز به اسلام آباد سفر کرد.محمد بن سلمان در این سفر با ژنرال رحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان دیداری داشت.
به گزارش شبکه آمریکایی CBN، شریف در این دیدار از سعودی‌ها حمایت کرده و گفت هر گونه تهدیدی علیه عربستان از جانب ایران را به سختی پاسخ خواهیم داد. او حتی به این جملات راضی نشد و پا را فرا‌تر گذاشته و گفت: ما ایران را از روی نقشه حذف می‌کنیم.
این در حالی است که پاکستان پیش‌تر گفته بود که در ائتلاف ضد تروریسم به رهبری عربستان شرکت نمی‌کنیم چون تمایلی به ایجاد تنش میان کشور‌ها نداریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا