رژیم ولی فقیه سه زندانی را در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخت

بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » صبح امروزطی یک اقدام ضد بشری ۳ زندانی در زندان مرکزی زاهدان به دار آویخته شدند.
روز سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه طی یک اعدام جمعی در زندان مرکزی زاهدان ۳ زندانی به دار آویخته شدند. سنین این زندانیان بین ۲۵ الی ۳۰ سال بود و از ۵ الی ۱۲ سال در زندانهای ولی فقیه تحت فشارهای قرون وسطایی قرار داشتند. ۲ تن از این زندانیان شهروند زاهدان و نفر سوم از شهروندان سراوان استان سیستان و بلوچستان بودند.

اسامی ۳ زندانی که روز سه شنبه ۷ اردیبهشت ماه در زندان مرکزی زاهدان اعدام شدند به قرار زیر می باشد:

۱ـ صادق ریگی ۳۰ ساله که حدودا ۵ سال در بند ۳ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود . او از جوانان شهر زاهدان بود.

۲ـ محمد سنجرانی حدودا ۲۵ ساله که نزدیک به ۵ سال در بند ۳ زندان مرکزی زاهدان زندانی بود .

۳ـ جمشید دهواری ۲۸ ساله از شهروندان سروان به مدت ۱۲ سال در بند ۸ زندان زاهدان زندانی بود .

سه زندانی فوق روز یکشنبه ۵ اردیبهشت ماه از بندهای خودشان تحت عنوان انتقال به دادگاه خارج و به سلولهای انفرادی بند قرنطینه شکنجه گاه زاهدان منتقل شدند و به مدت ۳ روز در انتظار اجرای حکم ضدبشری اعدام بسر بردند .آنها پیش ازاین یکبار به منظور اجرای حکم ضدبشری اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بودند اما به دلایل نامشخص مجددا به بند بازگردانده شدند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، اعدام های جمعی و مستمر در زندانهای آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت در جامعه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام و سرکوب خونین مردم ایران و کشتار در منطقه خواستار ارجاع پرونده آخوند علی خامنه ای جنایتکار علیه بشریت و جنایتکار جنگی و آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

 

 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ برابر ۲۶ آوریل ۲۰۱۶

 

 

 

 

 

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا