ریزگردها سیستان را در برگرفت/غلظت گرد‌و‌غبار ۲۳ برابر حد مجاز

سالانه ۵۰۰ نفر به بیماری سل در سیستان مبتلا می شوند که از این حیث رتبه نخست ابتلا به این بیماری را در کشور دارد، این درحالی است که در بیمارستان زابل تنها ۱۵تخت به بیماران تنفسی ناشی از توفان های خشن اختصاص یافته است.
خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: دومین روز از وزش توفان شدید در منطقه سیستان با اوج گرفتن توفان همراه بود و باز هم سختی های بی شماری را به مردم تحمیل کرد، غلظت سه و ۵۳۵ میکروگرم علاوه بر تحمل سرمای سخت، نفس ها را به شماره انداخت و امروز نیز تعدادی از شهروندان سیستانی را به سبب بیماری های ریوی تحت تاثیر پدیده آنفلوانزا رهسپار بیمارستان و مراکز درمانی کرد.

سرعت توفان به ۶۰کیلومتر بر ساعت رسید

اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان در اطلاعیه که بر روی سایت این سازمان قرار گرفته آورده است که وزش گردو خاک شدید سیستان را از عصر روز گذشته در بر گرفته است و تا فردا این پدیده ادامه دارد.

در این اطلاعیه آمده است که وزش باد و گردوخاک فردا در محورهای ارتباطی زابل به نهبندان و زاهدان- بم و حتی محورهای جنوب شرق استان سبب کاهش شعاع دید و اختلال در تردد جاده ای می شود.

این اطلاعیه همچنین می افزاید: تداوم کاهش دما در سراسر استان به ویژه در نواحی مرکزی سبب تشدید یخبندان شبانه می شود بطوریکه دمای زاهدان دیشب به شش درجه زیر صفر رسید.

تمامی محورهای سیستان باز است

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان نیز اعلام کرد: اکنون کلیه محورهای ارتباطی سیستان باز است، اما به محض افزایش میزان غلظت گرد و غبار و کاهش دید برای حفظ سلامت مردم محورهای ارتباطی مسدود خواهد شد.

آماده باش مراکز درمانی و نیروی های امدادی

دانشگاه علوم پزشکی زابل نیز در همین راستا اعلام کرد که کلیه بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه به منظور خدمات دهی مناسب به بیماران تنفسی احتمالی به حالت آماده باش در آمدند.

این دانشگاه اعلام کرد: همچنین توزیع ماسک رایگان در مناطق بحرانی و آلوده نیز در دستور کار قرار دارد و کلیه تلاش خود را برای حفظ سلامت مردم بکار خواهیم گرفت.

همچنین هلال احمر سیستان و بلوچستان از آمادگی تیم های امدادی به حادثه دیدگان احتمالی در منطقه سیستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، آمارها می گوید سالانه ۵۰۰ نفر به بیماری سل در سیستان مبتلا می شوند که از این حیث رتبه نخست ابتلا به این بیماری را در کشور دارد، این درحالی است که در بیمارستان زابل تنها ۱۵تخت به بیماران تنفسی ناشی از توفان های خشن اختصاص یافته است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا