زندگی در گور در سیستان و بلوچستان؛ رکورداری سیستان نشینان در گور خوابی/ وجود 6 هزار گورخواب و کارتن‌خواب در شمال استان!

امام جمعه زابل در جلسه معتمدین و سران طوایف در حضور نهاوندیان رییس دفتر ریاست جمهوری گفت: تعداد ۶ هزار کارتن خواب و گور خواب در شهرستان زابل به سر می برند اما دولتمردان آن ها را نمی بینند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی عصرهامون، در حالی اخبار پدیده گور خوابی در کشور بار دیگر با اسکان 30 گورخواب پایتخت فروکش کرد که شمال سیستان و بلوچستان همچنان رکوردار زندگی در گور است. وجود 6 هزار گور خواب و کارتن خواب آن هم در شهری که به گفته استاندار سیستان و بلوچستان” شهر زابل شهر نیست بلکه روستای بزرگی است”، جای بسی تامل دارد.

علی ای حال با وجود پیگیری ها و سخنرانی های مکرر امام جمعه زابل در جلسات و نشست های متعدد همچنان این معضل در این منطقه نه تنها کاهش پیدا نکرده، بلکه رو به رشد نیز است. با این حال در سفر چند روز اخیر نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری به منطقه سیستان، حجت الاسلام کیخا امام جمعه زابل بار دیگر در جلسه ای که با حضور دکتر نهاوندیان رییس دفتر ریاست جمهوری با حضور نخبگان و معتمدین و سران طوایف در دانشگاه زابل برگزارشد با انتقاد از بی توجهی مسئولین به این منطقه اظهار داشت:

سیستان سرزمین اولین ها و بهشت باستان شناسان می باشد به طوری که اولین جراحی مغز و انیمیشن جهان در آن به ثبت رسیده است. وی با بیان اینکه، تنها اندکی از استعدادهای اقیانوس بی انتهای سیستان به فعلیت رسیده است، ادامه داد: سیستان دارای تالاب هامون است که با خشک شدن آن هزاران صیاد، کشاورز و دامدار بیکار شدند و این موضوع سبب فشار به شهرهای اطراف شده است.

امام جمعه زابل با بیان اینکه، در تهران تنها 50 قبرخواب آن هم در قبرهایی شبیه هتل زندگی می کنند رسانه ها آن را به خوبی به نمایش گذاشتند، ادامه داد: در شهرستان زابل 6 هزار قبر خواب وکارتن خواب وجود دارد اما هیچ کس به آن توجه نکرد.

وی با بیان اینکه، آن قدر مشکلات مالی در شهرستان زابل زیاد است که به فرمایش استاندار شهر زابل شهر نیست بلکه روستای بزرگی است، تاکید کرد: مردم و بازاریان زابل به شدت تحت فشار هستند که اگر مهاجرت انجام شود فاجعه ای بزرگ صورت می گیرد.

حجت الاسلام کیخا در پایان از مسئولین خواست تا در آمد مرز حداقل تا اطلاع ثانوی به پنج شهرستان سیستان تعلق گیرد و همچنین اگر منطقه آزاد هنوز تصویب نشده لااقل منطقه ویژه رامشار جهت دپو کالا فعال شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا