سه کشته و زخمی در تیر اندازی نیروی انتظامی خاش به یک خانواده کارگر بلوچ

یک روز پس از حمله گروه جیش العدل به پاسگاه مرزی آسکان سراوان ، در اثر شلیک مستقیم ماموران مرصاد نیروی انتظامی خاش به یک خانواده بلوچ سه نفر از یک خانواده کشته و زخمی شدند.

سه کشته و زخمی در تیر اندازی نیروی انتظامی خاش به یک خانواده کارگر بلوچ

به گزارش کمپین فعالین بلوچ صبح روز چهارشنبه 19 شهریور ماه 93 یک خانواده 4 نفره که از زاهدان به خاش در حرکت بودند در 25 کیلومتری خاش به طور ناگهانی توسط ماموران مرصاد نیروی انتظامی مورد شلیک مستقیم قرار گرفتند که در اثر آن “عبدالله مرادزهی” در جا کشته و همسر و یکی از دو فرزندش به شدت زخمی شدند.
عزت مرادزهی برادر “عبدالله مرادزهی” در شرح ماجرا به گزارشگر کمپین گفت: من و عبدالله کارگریم و با بی بضاعتی مالی یک دهنه مغازه بقالی کوچک در شهرستان خاش باز کرده ایم که دو خانواده از آن نان می خوریم شب سه شنبه18 شهریور برادرم با یک تویتا وانت برای خرید سبزیجات و جنس که در زاهدان ارزان تر هستند به سمت زاهدان حرکت کرد که در این سفر کوتاه همسر و فرزندانش وی را همراهی کردند. اما صبح چهارشنبه پس از خرید و در مسیر برگشت با ماشین پر از اجناس خوراکی نیروهای مرصاد راه را بسته و بدون دلیل به سمتشان آتش گشودند.
برادر عبدالله افزود: پسر ده ساله عبدالله که جان سالم به در برده است و همچنین شاهدان حاضر در محل گفته اند عبدالله با سرعت کم در حال رانندگی بوده و پس از شلیک ماموران به سمتش، فورا متوقف شده است اما با رسیدن آنها به سر صحنه عبدالله در دم جان داده و همسر و فرزند دو ساله اش را به بیمارستان خاش منتقل کرده اند.
پزشکان اورژانس خاش وضعیت همسر عبدالله را وخیم گزارش کرده اند.
عزت در ادامه گفت: من ، پدر و اقواممان وقتی سر صحنه رسیدیم نیروهای انتظامی اجازه نزدیک شدن به جسد بی جان برادرم را نمی دادند و در اصرار پدرم برای دیدن فرزندش برای متفرق کردن ما دو بار شلیک هوایی کردند.
وی همچنین گفت: من و عده ای از حاضران در محل از ماشین و نیروهای انتظامی فیلم و عکس گرفتیم اما پس از اینکه ماموران انتظامی متوجه شدند به ما حمله کرده و گوشی عده ای از حاضران در محل را گرفتند.
عزت گفت: ما به پشنگ نماینده خاش در مجلس ، علما و ریش سفیدان شهر خاش تماس گرفته ایم تا موضوع قتل عبدالله را پیگیری کرده و جسدش را تحویل بگیرند اما تا کنون نیروی انتظامی هیچ پاسخی به ما نداده است.
شایان ذکر است روز سه شنبه 18 شهریور گروه جیش العدل با حمله به پاسگاه آسکان سراوان مدعی شد که 10 نفر از ماموران سپاه پاسداران را کشته است قرار گاه سپاه نیز در واکنش به این خبراز کشته شدن یکی از مامورانش خبر داده است، مساله ای که گمانه زنی ها در مورد علت برخورد تند نیروهای امنیتی را تقویت کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا