سپاه پاسداران از کشته شدن یکی از اعضایش در نزدیکی سراوان خبر داد

سرتیپ پاسدار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان، گفت که یکی از مرزبانان هنگ مرزی سراوان در یک درگیری مسلحانه کشته شده است.
این فرمانده نظامی، دوشنبه ۸ تیر در مصاحبه با خبرگزاری فارس اعلام کرد که مرزبان کشته شده ستوان دوم اسحاق سیاسرمقدم نام داشته و در جریان درگیری با اعضای یک “باند قاچاق مواد مخدر” کشته شده که در حین “انتقال محموله قاچاق به به داخل کشور” بوده اند.

در اظهارات سرتیپ حبیبی، ذکری از زمان وقوع این درگیری یا تلفات احتمالی افراد مسلحی که به مرزبانان ایرانی تیراندازی کرده اند، نشده است.

سه روز پیش، گروه مسلح جیش العدل با صدور بیانیه ای مدعی کشتن ‘۱۶ تن از نیروهای سپاه پاسداران’ در جریان دو عملیات جداگانه در در مناطق کوهک و آسکان سراوان شده بود

سه روز پیش، گروه مسلح جیش العدل با صدور بیانیه ای مدعی کشتن “۱۶ تن از نیروهای سپاه پاسداران” در جریان دو عملیات جداگانه در مناطق کوهک و آسکان سراوان شده بود.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان در بخشی از اظهارات امروز خود گفته است که قاچاقچیان مسلح در پی درگیری با مرزبانان، “یک تن و ۶۷۰ کیلو مواد مخدر” را بر جای گذاشته و به پاکستان گریخته اند.

وی افزوده که ایران “اعتراض شدید خود را به کشور پاکستان به‌دلیل عدم نظارت و کنترل مرزها و همچنین مبارزه با فعالیت گروهک‌ها و قاچاقچیان مسلح به این کشور اعلام کرده است”.

مسئولیت تامین امنیت مرزی در منطقه سراوان، با قرارگاه قدس سپاه پاسداران است. امنیت این منطقه، تا فروردین ۱۳۹۳ بر عهده نیروی انتظامی بود، اما پس از آن، به نیروی زمینی سپاه سپرده شد.

درگیری های قبلی در نزدیکی سراوان

در گذشته، نیروهای سپاه پاسداران بارها در منطقه سراوان به درگیری مسلحانه با افراد مسلح پرداخته اند.

 

 

 

مسئولیت تامین امنیت مرزی در منطقه سراوان، با قرارگاه قدس سپاه پاسداران است. امنیت این منطقه، تا فروردین ۱۳۹۳ با نیروی انتظامی بود اما پس از آن، به نیروی زمینی سپاه سپرده شد

در دی ماه پیش، سپاه پاسداران از کشته شدن سه نفر از اعضایش در “حمله اشرار مسلح” در منطقه مرزی سراوان در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گروه جیش‌العدل مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

در مهرماه گذشته نیز، خبرگزاری های ایران از کشته شدن چهار مامور انتظامی ایران در خارج از شهر سراوان خبر دادند و جیش العدل مسئولیت این اقدام را به عهده گرفت.

در ماه شهریور، سپاه پاسداران و گروه جیش العدل با صدور بیانیه هایی جداگانه از درگیری مسلحانه در محل یک پاسگاه مرزی ایران در منطقه سراوان خبر داد.

ایران، پاکستان را به نداشتن کنترل بر مرزهای مشترک خود با ایران متهم کرده و این کشور را در ناامنی مناطق مرزی استان سیستان و بلوچستان مقصر می داند.

سراوان، در نزدیکی مرز ایران و پاکستان قرار دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا