سپاه پاسداران: جمهوری اسلامی مسئولان پیشین خود (میرحسین موسوی و مهدی کروبی) را محاکمه نمی‌کند

یک مقام بلندپایه سپاه پاسداران درباره درخواست محاکمه میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد معترض به انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 که سال‌هاست در حصر خانگی هستند، گفت که نظام جمهوری اسلامی مایل به “محاکمه و تنبیه مسئولان پیشین خود” نیست.

محمد اسماعیل کوثری، جانشین قرارگاه ثارالله تهران که دو دوره نماینده مجلس شورای اسلامی نیز بوده، به خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران گفت که حصر خانگی موسوی و کروبی “فرصتی بود و هست که اینها سر عقل بیایند” و “از موضع خود عقب‌نشینی و توبه و عذرخواهی کنند.”

این فرمانده سپاه اضافه کرد که اگر موسوی و کروبی “بخواهند عذرخواهی کنند” مقامات جمهوری اسلامی “برایشان نشست خبری” برگزار می‌کنند.

درخواست توبه و عذرخواهی موسوی و کروبی در حالی مطرح شده که بنا بر گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشری، جمهوری اسلامی بارها زندانیان سیاسی خود را مجبور به اعتراف‌های تحت فشار کرده است.

این عضو سپاه پاسداران گفته که رهبران جنبش سبز “مخصوصاً موسوی باید پاسخگوی خون‌های ریخته شده در جریان فتنه 88 باشند.”

کوثری مدعی شد که حصر موسوی، رهنورد و کروبی “این‌طور نیست که در یک اتاق حصر مطلق” باشند، بلکه محصورشدگان ” به‌راحتی رفت‌وآمد می‌کنند با نزدیکان و اقوام خود دیدار دارند؛ مسافرت می‌روند و زندگی عادی دارند.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا