سپاه پاسدران ایران از “انهدام کامل” سازمان “انصار الفرقان” می‌گوید / العربیه

به گزارش خبرگزرای فارس نزدیک به سپاه و دستگاه‌های امنیتی این کشور محمد خاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه اعلام کرد :” تیم تروریستی که از چند روز پیش در منطقه قصرقند با آنها درگیر شده بودیم امروز با کشته شدن ۵ نفر دیگر از عناصر آنها به طور کامل منهدم شد.”

رسانه‌های ایرانی به نقل از فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران ایران از “انهدام کامل” سازمان بلوچی “انصار الفرقان” خبر دادند.

به گزارش خبرگزرای فارس نزدیک به سپاه و دستگاه‌های امنیتی این کشور محمد خاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه اعلام کرد :” تیم تروریستی که از چند روز پیش در منطقه قصرقند با آنها درگیر شده بودیم امروز با کشته شدن ۵ نفر دیگر از عناصر آنها به طور کامل منهدم شد.”

خاکپور در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی فارس با اشاره به عملیات چند روز اخیر در جنوب شرقی استان سیستان وبلوچستان در منطقه قصرقند افزود:” تیم تروریستی که از روز پنجشنبه در منطقه قصرقند با آنها درگیر شده بودیم امروز به طور کامل منهدم شد.”

پیشتر یک منبع بلوچ به نقل “مخاوی کلاش” فرمانده میدانی “انصار الفرقان” به العربیه.نت گفته بود که درگیری‌ها شامگاه چهارشنبه در کوه‌های عزیزی در منطقه قصر قند آغاز و تا شامگاه پنجشنبه ادامه یافت و نیروهای “انصار الفرقان” سالم از محاصره خارج شدند.

خاکپور در ادامه گفت‌‎وگوی خود با فارس گفته که “باقی‌مانده این تیم پس از تعقیب توسط تیم‌های اطلاعاتی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه ظهر امروز در محاصره افتادند” و پس از درگیری کشته شدند. وی می‌گوید که در این عملیات 5 نفر که آنها را “تروریست‌” نامید کشته شدند و “کسی از آنها زنده نماند”.

پاکپور با بیان اینکه هویت این افراد هنوز مشخص نشده است، اما آنها را از اعضای “انصار الفرقان” معرفی کرد و افزود که هویت آنها در حال بررسی است. هنوز منابع بلوچ این گزارش را تایید نکرده‌اند.

پیشتر محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران ضمن اعلام کشته شدن دو تن از اعضای “انصار الفرقان” و یک افسر اطلاعاتی ایران در چابهار از دستگیری 5 تن و انهدام کامل تیم درگیر خبر داد اما شامگاه همان روز یعنی چهارشنبه رسانه‌های ایران از درگیری میان نیروی زمینی سپاه و گروه انصار الفرقان و کشته شدن همه اعضای آن خبر داند.

منبع بلوچ به نقل از مخاوی کلاش فرمانده میدانی “انصار الفرقان” به العربیه.نت گفته بود:” هیچکدام از افراد تیم عملیاتی در چابهار دستگیر نشده و دلیل این ادعای رژیم ایران مبنی بر دستگیری چنین افرادی کاملا واضح است، آنها در واقع افراد دیگری را دستگیر کرده‌اند که به ما وابسته نیستند تا از آنها اعتراف گیری کنند که کشورهای منطقه ما را حمایت می‌کنند و شاید بخواهند ما را متهم به ارتباط با داعش بکنند، اما دست رژیم ایران برای همه رو شده است.”

گروه‌های مسلح و غیر مسلح بلوچ، جمهوری اسلامی ایران را به اعمال تعبیض ملی و مذهبی علیه ملت بلوچستان که اکثریت آنان سنی مذهب هستند متهم می‌کنند. فعالین بلوچ نیز مقامات دولت مرکزی را به خاطر در فقر نگهداشتن مناطق بلوچ در ایران به شدت مورد انتقاد قرار میدهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا