سکونت ۱۴ درصد مردم سیستان‌ و بلوچستان در مناطق محروم (در حقیقت تمام استان سیستان و بلوچستان یک مناطق محروم است در داخل ایران)

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: یک‌ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۱۸۵ نفر در استان سیستان و بلوچستان سکونت دارند که از این تعداد ۱۴ درصد در مناطق محروم با ضرایب ۶ تا ۹ زندگی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به‌نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، رضا شهرکی اظهار داشت: یکی از اقدامات کمیته امداد جهت بهبود وضعیت زندگی خانوارهای تحت پوشش و برطرف‌سازی بخشی از مشکلات مددجویان، پرداخت ماهیانه مبلغی به‌ عنوان کمک‌ معیشت است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا در 5 ماه نخست سال جاری 19 میلیارد و 411 میلیون و 106 هزار تومان به 103 هزار و 830 خانوار شهری و روستایی ارائه‌ شده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول سال علاوه بر پرداخت کمک‌ معیشت به مددجویان، کمک‌هایی نیز در قالب خدمات عمرانی، ایجاد اشتغال، حمایت و سلامت، فرهنگی، درمانی، حقوقی، جهیزیه، و کمک‌های موردی به خانواده‌‌های غیرمددجو توسط کمیته امداد انجام می‌‌شود.

شهرکی با اشاره به اینکه کمیته امداد توجه ویژه‌ای به مناطق محروم دارد، اعلام کرد: یک‌ میلیون و 352 هزار و 185 نفر در استان سیستان و بلوچستان سکونت دارند که از این تعداد 14 درصد در مناطق محروم با ضرایب 6 تا 9 زندگی می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا