سیستان و بلوچستان ناامن ترین استان از نظر کیفیت غذا و تغذیه در کشور است

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش گفت: سیستان و بلوچستان ناامن ترین استان از نظر کیفیت غذا و تغذیه در کشور است.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از تفتان ما، پرویز براهویی در کارگاه سلامت و امنیت غذایی شهرستان خاش، با تاکید بر ذبح قربانی در مکان های بهداشتی و کشتارگاه ها، از مسئولان دستگاه های اجرای درخواست کرد تا در جهت مشارکت در امر تامین سلامت افراد جامعه تلاش کنند.
وی با اشاره به اینکه بیشتر بیماری ها از زباله ها و نخاله های سطح شهر به وجود می آید، تصریح کرد: ضروری است که شهرداری نسبت به جمع آوری زباله ها و نخاله ها در اسرع وقت اقدام کند.
براهویی با اشاره به پروژه های در دست اجراء شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش، گفت: کار ساخت و راه اندازی مراکز بهداشتی شهید بهشتی، اسلام آباد گرنچین، پدگان ایرندگان، شیرآباد گوهرکوه، میرآباد، مرز روتک، واحد مسکونی پزشکان مستقر در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی، مجتمع فرهنگی و تفریحی کوشه و پایگاه تسهیلات زایمانی و مرکز بهداشتی و درمانی و آزمایشگاه نوک آباد در حال انجام است.

وی با اشاره به ورود غیرمجاز دام به استان و شهرستان خاش، گفت: متاسفانه از بیماری تب کنگو نیز مواردی در این شهرستان مشاهده شده است که تنها راه جلوگیری از این بیماری نظارت دقیق تر دامپزشکی بر ذبح و توزیع گوشت دام در سطح شهرستان است.
براهویی تصریح کرد: در مسئله جمع آوری زباله از تعداد ۱۰۶ دهیاری این شهرستان تنها ۱۱ دهیار در این امر همکاری می کنند و نسبت به جمع آوری زباله ها در روستاها همکاری دارند.

 

وی با بیان اینکه از تعداد ۹۷۳ روستای شهرستان خاش تنها ۳۷۹ روستا دارای شبکه آبرسانی است، افزود: تعداد ۱۱۷ روستا این شهرستان توسط تانکر و به صورت سیار آبرسانی می شود.
براهویی با بیان اینکه با متخلفانی که فاضلاب شهری خود را در خیابان ها رها سازی کنند برخورد قانونی می شود، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۲۴ متخلف که فاضلاب منازل خود را در خیابان ها و کوچه ها رها سازی می کردند به دادگاه معرفی شدند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا