شدید فشارها و اذیت و آزارها علیه زندانیان سیاسی هموطن بلوچ در زندان مرکزی زاهدان

تبازجویان وزارت اطلاعات دائما زندانیان سیاسی هموطن بلوچ را به سلولهای انفرادی اداره اطلاعات منتقل می کنند و آنها را مورد شکنجه جسمی و روحی قرار می دهند. بازجویان وزارت اطلاعات همچنین آنها و خانواده هایشان را تحت فشارهای روحی قرار می دهند که با آنها همکاری کنند و از آنها و خانواده هایشان می خواهند که روحانیون اهل سنت و یا فعالین سیاسی را ترور کنند

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فشارها و اذیت و آزارها علیه زندانیان سیاسی هموطن بلوچ در زندان مرکزی زاهدان به حد غیر قابل تحملی رسیده است .
زندانیان سیاسی هموطن بلوچ در زندان مرکزی زاهدان از حقوق اولیه خویش سلب شده اند و فشارها و اذیت و آزارها بطرز وحشیانه ای علیه آنها افزایش یافته است. کف پاهای زندانی سیاسی عبدالغفار نقشبندی در اثر شکنجه های غیر انسانی در سلول انفرادی اداره اطلاعات دچار عفونت شده و دائما متورم است و از دردی طاقت فرسا رنج می برد اما بازجویان وزارت اطلاعات مانع درمان این زندانی سیاسی هستند.
از طرفی دیگر زندانیان سیاسی را بطور مستمر از بندی به بند دیگر منتقل می کنند و آنها را در کنار مجرمین عادی و خطرناک قرار داده و از طریق عوامل باند مافیایی خود آنها را مورد اذیت و آزار قرار می دهند. زندانیان سیاسی که به بند دیگری منتقل می شود می بایست در راهرو بند بر روی زمین استراحت کنند و گاها در کنار سرویسهای بهداشتی ناچار به استراحت هستند. زندانی سیاسی ایوب ریگی که از فعالین حقوق بشر می باشد از جمله کسانی است که دائما از بندی به بند دیگر منتقل می شود.او ۴ ماه است که از داشتن ملاقات با خانواده اش محروم می باشد.
بازجویان وزارت اطلاعات دائما زندانیان سیاسی هموطن بلوچ را به سلولهای انفرادی اداره اطلاعات منتقل می کنند و آنها را مورد شکنجه جسمی و روحی قرار می دهند. بازجویان وزارت اطلاعات همچنین آنها و خانواده هایشان را تحت فشارهای روحی قرار می دهند که با آنها همکاری کنند و از آنها و خانواده هایشان می خواهند که روحانیون اهل سنت و یا فعالین سیاسی را ترور کنند . این شیوه غیر انسانی بطور مستمر علیه زندانیان سیاسی بکار برده می شود. از جمله کسانی که در حال حاضر تحت فشار بازجویان وزارت اطلاعات هستند می توان حامد بمپوری و عبد الغنی گنگوزه ای را نام برد .
زندانیان سیاسی توسط افرادی مانند خسروی رئیس زندان، غلامی رئیس اطلاعات زندان و بخصوص فردی به نام خلیلی که در حال حاضر معاون اطلاعات زندان می باشد مورد شکنجه ، بدرفتاری ، اذیت و آزار و رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی قرار می گیرند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، تشدید فشارها ،اذیت و آزارها ، شکنجه و تهدید زندانیان سیاسی و خانواده های آنها به منظور وادار کردن آنها برای ترور روحانیون اهل سنت و فعالین سیاسی هموطن بلوچ را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به اعدام ، شکنجه و ترور خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۶ مهر ۹۴برابر با۱۸ اکتبر ۲۰۱۵
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا