شهرستان سراوان؛ کمبود آب، نبود جاده استاندارد و جولان موشها در بیمارستان / ویدیو

خبرگزاری هرانا ـ روستای قادرآباد در شهرستان سراوان با بحران کم آبی روبه رو است، همزمان رئیس راهداری و حمل و نقل جاده از وجود بیش از هزارکیلومتر جاده خاکی در سراوان و نبود جاده استاندارد در این منطقه خبر داده است. در گزارشی دیگر به نقل از منابع محلی، موشها در بیمارستان سراوان که باید محلی پاکیزه باشد جولان می دهند، ویدیویی از حضور این موشها در فضای عمومی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شسون، محمد ذاکر مرادزهی از شورای روستای قادر آباد با بیان اینکه روستای ۱۸۰ خانواری قادرآباد با کمبود آب مواجه است، گفت: “بزرگترین مشکل این روستا کمبود آب است”.

وی کمبود آب در منطقه و عدم وجود لوله کشی در این روستا را علت این معضل دانست و اظهار داشت: “برای رفع این مشکل مطالبات انجام شده است و تامین اعتبار شده امام بودجه تخصیص داده نشده است”.

شورای روستای قادر آباد رفع مشکل آب در این روستا را راهی برای حل تمامی مشکلات روستا عنوان کرد و افزود: “اداره آب و فاضلاب روستای حلقه چاهی برای بهبود مشکل آب این روستا حفر کرده است”.

وی با بیان اینکه مردم برای تامین آب را از قناتی در پنج کیلومتری این روستا تهیه می کنند، اذعان داشت: هر دو هفته یک بار اداره آب و فاضلاب روستایی با تانکر به مردم آب رسانی می کند.

مرادزهی خاطر نشان کرد: “از بدو به تاسیس این روستا ما با مشکل آب روبرو بوده ایم”. وی در پایان گفت: “خواسته ما از مسئولین این است که برای رفع مشکل کمبود آب در روستای قادر آباد بودجه ای تخصیص دهند”.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای: وجود ۱۰۴۰ کیلومتر راه خاکی و شنی در سراوان/ راه های شهرستان استاندارد نیستند به گزارش شستون، رئیس راهداری و حمل و نقل جاده سراوان از عدم استاندار لازم راه ها و وجود ۱۰۴۰ کیلومتر راه روستایی خاکی این شهرستان خبر داد.

نبی بخش رئیسی رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سراوان کل راه های حوزه استحفاظی شهرستان سراوان را ۱۷۶۷ کیلومتر عنوان کرد که شامل بزرگراه، جاده های فرعی آسفالته، فرعی شنی، روستایی آسفالته و روستایی خاکی است.

وی ادامه داد: “کل راه های آسفالته شهرستان اعم از روستایی، بزرگراه و محورهای مواصلاتی ۷۲۷.۵ کیلومتراست و کل راه های فرعی شنی و راه های روستایی خاکی ۱۰۴۰.۵ کیلومتر است”. رئیسی با بیان اینکه راه های این شهرستان دارای استاندارد های لازم نیست، خاطر نشان کرد: “عمر آسفالت های این شهرستان بسیار زیاد است که ۲۴۶ کیلومتر از۲۹۰کیلومتر راه های روستایی اسفالته طبق شاخص های راهداری نیاز به روکش دارند”.

وی گفت: “علی رغم اینکه عمر آسفالت معمولا پنج ساله است اما عمر آسفالت روستایی ما بین ۱۰ تا بیست سال است که نیاز به ترمیم و بازسازی دارد”.

فیلم/ بیمارستان سراوان در تصرف موش ها

به گزارش شستون، مراکز بهداشتی و درمانی که با سلامت انسان ها در ارتباط هستند باید به گونه ای نظافت شود که عاری از هرگونه گرد و غباری باشد چرا که آلودگی در محیط بیمارستان و مراکز درمانی نقش مهمی در انتقال بیماری های عفونی دارد.

موش ها یکی از انواع موجوداتی است که گاها در مراکز درمانی و بهداشتی دیده می شود. موش ها سبب بروز بیش از ۳۵ بیماری خطرناک در انسان می شود. روی بدن موش، کک، کنه، شپش زندگی می کنند که پس از مرگ این موجودات به سراغ انسان ها می روند و موجب بیماری های خطر ناک در انسان می شوند.

اما آنچه حائز اهمیت است این است که موشها بر حسب عادات رفتاری که دارند، اکثر اوقات مسیر های حرکت خود را با ادرار خود علامت گذاری می کنند که همین موضوع موجب انتقال بسیاری از عوامل بیماری زا در انسان می شود. علی ای حال یکی از شهروندان سراوانی کلیپی از رویت موش ها در بیمارستان رازی این شهرستان به این پایگاه خبری ارسال کرده است و ضمن گلایه مندی از وضعیت نظافتی و بهداشتی بیمارستان، خواهان پیگیری این موضوع از این پایگاه خبری شد.

در ادامه طی تماس های مکرری که خبرنگار شستون با اربابی مدیر داخلی بیمارستان رازی این شهرستان داشته است، وی پاسخگوی تلفن خود نبود. لازم به ذکر است پایگاه خبری شستون این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا