شهرستان نیکشهر، محرومترین منطقه کشور در زمینه فضای آموزشی غیر استاندارد است

فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: این شهرستان با دارا بودن مدارس کپری، خشتی، سنگی و گلی، فرسوده و تخریبی یکی از محرومترین مناطق کشور در زمینه فضاهای آموزشی است و دانش آموزان در فضاهای غیراستاندارد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.
صاحبگل صالحی در جمع تعدادی از خیرین مدرسه ساز کشوری در نیکشهر اظهار داشت: بدلیل نبود مدرسه در مقطع راهنمایی و متوسطه در طول یک دهه اخیر بیش از یک هزار و 200 دانش آموز دختر و پسر روستایی ترک تحصیل کرده اند.

وی گفت: تعداد 31 هزار دانش آموز در 565 مدرسه در حال تحصیل هستند که یک هزار و 50 پرسنل آموزشی و فرهنگی کار تعلیم و تربیت آنان را برعهده دارند.

وی بیان کرد: از مجموع مدارس یاد شده 18 مدرسه کپری، 36 مدرسه با 96 کلاس درس خشتی و گلی، 76 مدرسه با 369 کلاس درس دو شیفته، 66 کلاس کمبود، 31 مدرسه با 163 کلاس درس تخریبی و فرسوده و 13 مدرسه نیمه تمام هستند.

فرماندار نیکشهر کمک و مساعدت خیرین مدرسه ساز کشور را خواستار شد و افزود: فرمانداری و شوراها، دهیاران و تمامی دستگاههای اجرایی این شهرستان برای حل مشکلات مدارس غیراستاندار تلاش و توان خود را بکار خواهند گرفت.

صالحی اظهار امیدواری کرد: با رویکرد دولت تدبیرو امید و همت مردم و مسولان محلی نیکشهر در آینده ای نزدیک شاهد رشد و تحولی عظیم در زمینه توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس باشیم.

وی با تقدیر از توجه رسانه ها به ویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در انعکاس مسایل و مشکلات و واقعیت های منطقه بیان کرد: در طول چند سال اخیر با انعکاس مشکلات فضاهای آموزشی کپری توسط خبرگزاری ایرنا بسیاری از مشکلات در این زمینه پیگیری و مرتفع شده است.

چند نفر از خیران مدرسه ساز نیز در این دیدار تاکید کردند: مردم و مسوولان محلی باید واقعیت های موجود را به نحو احسن انعکاس دهند تا مشکلات مدارس غیر استاندارد پیگیری و حل شود.

آنان افزودند: یک خیر مدرسه ساز خارج از استان سیستان و بلوچستان تا زمانی که به منطقه عزیمت نکند وضعیت، شرایط مدارس و مشکلات را درک نمی کند تا برای مرتفع نمودن آنها گامی بردارد.

خیران همچنین از برخی مدارس حوزه دهستان مهبان بخش مرکزی شهرستان نیکشهر بازدید و قول مساعد برای ساخت چند مدرسه، اهدا وسایل کمک آموزشی، رایانه و کتاب را دادند.

شهرستان نیکشهر با 134 هزار نفر جمعیت، 11 دهستان، 4 بخش، 395 روستا در 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا