شورای همکاری خلیج فارس، سخنان دبیرشورای نگهبان ایران آیت الله جنتی، در مورد ملک عبدالله فقید را محکوم می کند

شورای همکاری خلیج فارس به صورت کتبی سخنان آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در مورد ملک عبدالله، پادشاه در گذشته عربستان سعودی را محکوم کرد.

به گزارش منابع خبری ایران، سایت رسمی شورای همکاری خلیج فارس در این باره نوشت: “عبداللطیف الزیانی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس توهین دبیر شورای نگهبان و امام جمعه تهران را به ملک عبدالله پاشاه عربستان سعودی محکوم کرد”.

احمد جنتی این هفته در نماز جمعه تهران در گذشته ملک عبدالله را تبریک گفته بود.

این در حالیست که وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی پیش از سخنان جنتی با انتشار بیانیه ای در گذشت ملک عبدالله را تسلیت گفته بود.

دبیر شورای نگهبان جمهوری اسلامی در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته تهران با بیان اینکه پادشاه قبلی عربستان با شیعه دشمنی بسیاری داشت و تکفیر را راه اندازی و از آن حمایت کرد، از جمله گفت: ” پادشاه عربستان به سزای اعمالش خواهد رسید و الان نیز در حال تحمل مجازات اعمالش است. وی با بیان اینکه باید به اسرائیلی ها و آمریکایی ها و آنها که در اینجا نیز گاهی اوقات از سفره او تغذیه می کردند و او را حمایت می کردند، تسلیت بگوئیم.

جنتی افزود: “باید به مومنان و مسلمانان و کسانی که واقعاً غصه اسلام و شیعه را می خورند تبریک بگوییم و امیدوار هستیم که ادامه کار به این صورت نباشد”.

در بیانیه دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از جمله آمده است: ” توهین جنتی به ملک عبدالله در خطبه های نماز جمعه تهران اقدامی غیرمسئولانه، و غیر قابل پذیرش است”.

همزمان با دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس، انور قرقاش وزیر مشاور در امورخارجه امارات متحده عربی نیز در واکنش به تبریک در گذشت ملک عبدالله توسط آیت الله جنتی گفت: “حمله احمد جنتی خطیب نماز جمعه تهران علیه فقید مرحوم ملک عبدالله بن عبدالعزیز و زندگی وی، همه ما را هدف قرار داد و باعث ایجاد گره در روابط ایران با کشورهای عربی می شود.

این مقام اماراتی با انتشار توئیتری نوشت: ” این چه اقدامی است که از منبرها برای انتشار تفکرات فرقه ای سوء استفاده می شود و به حرمت مرده تجاوز می شود و در امور داخلی کشورها، دخالت می کنند”. وی افزوده است : ” اگر سخن خیری نمی گویی سکوت کن “.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا