طغیان رودخانه و انسداد چند مسیر در جنوب سیستان و بلوچستان+ تصاویر

روز گذشته بارندگی مناطقی از شهرستان‌های سراوان، مهرستان، نیکشهر، سیب و سوران، قصرقند، بزمان، سرباز و خاش استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از جنوب سیستان و بلوچستان، در پی بارندگی‌های روز گذشته در منطقه بلوچستان، برخی از رودخانه‌های فصلی این منطقه طغیان کردند که منجر به چند مسیر در جنوب استان شد.

ایوب کرد، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایرانشهر اظهار داشت: مسیر نیکشهر- بنت و چاهان- زرآباد در جنوب استان بر اثر طغیان رودخانه‌های محلی از دیشب مسدود شده و تا اطلاع ثانوی مسدود است.

علی ملاشاهی، کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: مجموع بارش ثبت شده در ایستگاه‌های هواشناسی استان از عصر روز سه‌شنبه، 19 اردیبهشت‌ماه تا صبح امروز نشان می‌دهد بیشترین میزان بارندگی‌ها مربوط به شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند، فنوج و راسک بوده است.

وی ادامه داد: امروز در ارتفاعات مرکز و جنوب استان و در روزهای یکشنبه و دوشنبه در ارتفاعات نیمه شمالی و نوار شرقی استان تداوم رگبارهای پراکنده بهاری، گاهی رعد و برق و باد شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش تسنیم، عصر روز گذشته نیز بارش شدید باران در روستای “زیربانداد” بخش “لاشار” شهرستان نیکشهر موجب مسدود شدن راه ارتباطی فنوج – اسپکه شده بود که هم‌اکنون این محور بازگشایی شده است.

همچنین بارندگی عصر روز گذشته منجر به جاری شدن موقتی سیلاب در روستای “کجدر” شهرستان سرباز شد. روز گذشته بارندگی مناطقی از شهرستان‌های سراوان، مهرستان، نیکشهر، سیب و سوران، قصرقند، بزمان، سرباز و خاش استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا