عادل فردوسی‌پور به اخراج از صداوسیما تهدید شد (استبداد عریان در رژیم ایران)

مصاحبه عادل فردوسی‌پور با جواد ظریف قرار بود در آخرین روز پائیزی سال ۱۳۹۴ و در شب یلدا در برنامه ۹۰ پخش شود. با وجود تبلیغات فراوان مبنی بر پخش این مصاحبه و انتشار عکس‌های این گفت‌وگو در رسانه‌ها از چند روز قبل، این مصاحبه پخش نشد. فردوسی‌پور در توضیح دلایل پخش نشدن این مصاحبه اعلام کرد که شبکه ۳ مجوز پخش مصاحبه با ظریف را نداده است.
روزنامه جام جم، ارگان سازمان صدا و سیما، مصاحبه برنامه فوتبالی ۹۰ با محمد جواد ظریف را تخلف خوانده و به صورت تلویحی عادل فردوسی پور، تهیه کننده و مجری برنامه ۹۰ را به اخراج از صداوسیما تهدید کرده است.

در یادداشتی که در این روزنامه منتشر شده، آمده است، هماهنگی با مسئولان و مدیران گروه شبکه برای انجام مصاحبه از اصول ابتدایی و بدیهی در تمام دنیاست ولی عادل فردوسی‌پور به این موضوع توجه نکرده است.

داوود نعمتی انارکی، مدیرکل روابط عمومی صداوسیما هم در گفت وگویی با خبرگزاری ایسنا، بر موضوع منتشر شده در روزنامه جام جم صحه گذاشته است. او گفته که مصاحبه فردوسی‌پور با جواد ظریف بدون هماهنگی با شبکه سه انجام شده و به همین دلیل از پخش آن جلوگیری شده است.

مدیر کل روابط عمومی صدا و سیماتاکید کرده که این مصاحبه خارج از عرف قانونی صدا و سیما و بدون طی شدن مراحل اداری و تنها با تماس تلفنی و پیامکی فردوسی‌پور با ظریف انجام شده است. روزهای گذشته تصویری از پیامکی منسوب به ظریف و خطاب به فردوسی پور در ارتباط با پخش نشدن این مصاحبه در شبکه های اجتماعی منتشر شد. در پیامک منسوب به ظریف آمده بود: «شنیدم فشار آوردند، از طرف من هیچ نگران نباشید، پخش نشدن مصاحبه اصلا برای من مهم نیست. بی‌جهت درگیر نشوید.»

http://www.dw.com/fa-ir/عادل-فردوسیپور-به-اخراج-از-صداوسیما-تهدید-شد/a-18940668

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا