عدم درمان یک زندانی در زندان زاهدان جان وی را در معرض خطر جدی قرار داده است

بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» در اثر عدم درمان به موقعه یک زندانی که پای وی دچار زخمی کوچکی شده بود جان این زندانی را در معرض خطر جدی قرار داده است.

زندانی علی کیخاه ۵۶ ساله ازبند ۸ زندان مرکزی زاهدان که چندین ماه بصورت بلاتکلیفی در زندان بسر می برد. این زندانی در ابتدای بازداشتش پای چپ وی دچار زخم کوچکی شده بود. مراجعات مکرر وی برای درمان به بهداری زندان بی نتیجه ماند ، رفته رفته این زخم گسترده و دچار عفونت گردید،. تا اینکه در حال حاضر پای وی سیاه و دچار عفونت شدید شده است و عفونت پای وی به حدی شدت یافته است که بوی آزار دهنده می دهد بطوری که هم سلولهای وی از بوی تعفن پای او سخت در رنج هستند .

مراجعات مستمر این زندانی به بهداری زندان تا به حال بدون نتیجه باقی مانده است . یوسفی رئیس بهداری زندان که از اعضای سابق اداره اطلاعات زندان می باشد و هیچ تجربه ای از علم پزشکی دارا نیست ، به این زندانی بی دفاع گفته است که باید هزینه درمان را خودش پرداخت نماید تا او را درمان کنند . ولی از آنجایی که این زندانی از اقشار محروم و ضعیف جامعه می باشد قادر به پرداخت هزینه درمان خویش نمی باشد و هر روز که می گذرد وضعیت جسمی این زندانی بدتر می شود و شرایط جسمی او حاد تر می گردد.

این زندانی بصورت بلاتکلیف به اتهام مضنون به سرقت چندین ماه است که در بازداشت بسر می برد.او از اهالی شهر زاهدان می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان این زندانی بی دفاع که منجر به سیاه شدن پای وی ، عفونت شدید و سلامتی او را در معرض خطر جدی قرار داده است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به سرکوب خونین مردم ایران خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشر آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد است .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۲ شهریور ۹۳ برابر با ۲۴ اوت ۲۰۱۴

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

سازمان عفو بین الملل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا