فرزند نصیر هوت همچنان بدون نام!

این شهروند بلوچ که قصد دارد نام فرزند خود را “کمبر” بگذارد با مخالفت ثبت احوال محل زندگی خود مواجه شده است.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ در پی انتشار گزارشی در سایت های خبری مبنی بر اینکه نصیر هوت پس از کشمکش های حقوقی و تاییدیه مجامع علمی موفق به گرفتن شناسنامه برای کودک خود شده است. این شهروند بلوچ با تکذیب این خبر به کمپین فعالین بلوچ گفت: “هنوز در کوچه پس کوچه های کاغذ بازی وعدم توافق ثبت احوال موفق به گرفتن شناسنامه برای فرزندم نشده ام”
این شهروند بلوچ که قصد دارد نام فرزند خود را “کمبر” بگذارد با مخالفت ثبت احوال محل زندگی خود مواجه شده است.
علت مخالفت ثبت احوال با نام «کمبر» این بود که این نام در کتاب اسامی ایرانی وجود ندارد.
گفتنی است، «میر کمبر» یکی از قهرمانان حماسی بلوچ محسوب می‌ شده و از ریشه “قنبر” که به عنوان اسمی ایرانی شناخته می شود با تغییر حرف “ق” به “ک” در بلوچی به عنوان نام مورد استفاده قرار می گیرد.

نامه نصیر هوت به استاندار سیستان و بلوچستان
با عرض سلام وسلامتی خدمت محترم علی اوسط هاشمی استاندار محترم استان سیستان و بلوچستان
بنده جوانی هستم از چابهار با لطف خداوند متعال صاحب فرزندی شدم که اسمی سالها پیش در ذهن داشتم ” کمبر” گذاشتم و برای گرفتن هویت ملی به اداره ثبت احوال مراجعه کردم ولی با سیستم همگام سازی ثبت احوال مواجعه شدم که کمبر در سیستم ثبت احوال تعریف نشده است .
بنده از جناب آقای دکتر موسی محمود زهی رییس بنیاد ایرانشناسی تاییدیه گرفتم که دادن هویت ملی برای پسران با نام کمبر مانعی نیست و مورد تایید می باشد ولی باز هم با امتناع اداره ثبت احوال مواجعه شدم بنده درخواستم را به اداره کل فرستادم ولی باز هم هیچ توفیقی حاصل نکردم با گذشت چندین روز فرزندم فاقد هویت ملی می باشد.
از جنابعالی تقاضای عاجزانه پیگیری موضوع را دارم.

” با تشکر نصیر هوت ”

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا