فرماندار: سراوان 11 هزار بازمانده از تحصیل دارد

فرماندار سراوان از 11 هزار بازمانده از تحصیل این شهرستان خبر داد و خواستار همکاری مسئولین مرتبط در رفع این معضل شد.
به گزارش بلوچ پرس، فرماندار شهرستان سراوان در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با تبریک سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس بر همکاری و آمادگی تمامی دستگاههای اجرایی جهت ایجاد فضایی آکنده از مهر و محبت با حضور دانش آموزان و فرهنگیان تأکید کرد.
درویش نارویی ضمن قدر دانی از معلمین و مدیران تلاشگر شهرستان برای ایجاد بستر مناسبی جهت ارتقای فرزندان که در مقایسه با آمارها سراوان نقش برجسته ای در حوزه برترین های کنکور داشته که این مهم نشان از همدلی و هم افزایی مسئولین، فرهنگیان و مردم بوده است.
وی به رویکرد و استراتژی استان در بحث باسواد کردن افراد بیسواد اشاره کرد و گفت: در شهرستان سراوان 11 هزار بازمانده از تحصیل داریم که می طلبد مسئولین دستگاه های اجرایی با هم افزایی، تلاش و همکاری بستر مناسبی را فراهم کنند تا افراد بتوانند از منابع اختصاص یافته این امر استفاده کنند.
فرماندار سراوان در همین راستا بر همکاری مردم و مسئولین برای بررسی بیشتر، تبادل اطلاعات و برطرف کردن مشکلات پیش روی حوزه آموزش و پرورش تأکید کرد.
امام جمعه شهرستان سراوان نیز در این جلسه با بیان تحول مناسبی در بیشترین آمار قبولی کنکور رتبه های زیر هزار در سراوان از زحمات ارزشمند معلمان قدردانی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین دهقان بر برگزاری دوره های آموزشی جهت بروز رسانی معلمین با توجه به تغییرات و اصلاحات کتب درسی و اشاعه فرهنگ های ملی برای دانش آموزان تأکید داشت.
مولوی ابراهیم ارباب همچنین در این جلسه بر همدلی و همراهی با اصل قرار دادن عمل جهت مرتفع کردن مشکلات تأکید کرد.
مدیر آموزش و پرورش سراوان در این جلسه مشارکت فکری، ایده ای و پشتوانه کاری استعدادهای متعدد آموزش و پرورش برای شروع سال تحصیلی جدید مهم دانست.
حسن نوروزی حمایت و فعالیت کلیه دستگاههای اجرایی با ایجاد فرهنگ سازی در جهت جذب بازماندگان از تحصیل سخنانی ایراد کرد.
وی با بیان اجرای طرح حامیان و یاوران مدرسه در مهر سالجاری گفت: دستگاهها و ادارات نزدیک مدارس حامی آن مدرسه بوده که برای تمامی مناسبت های ملی و مذهبی برنامه خواهند داشت.
مدیر آموزش و پرورش سراوان افزود: در کنکور سراسری 94 شهرستان سراوان با 52 رتبه زیر هزار، 163 رتبه زیر پنج هزار و 452 رتبه زیر ده هزار و همچنین 219 رتبه برتر استانی در سال گذشته در مقایسه دیگر شهرستان های استان رشد چشمگیر و بی نظیری داشته است.
نوروزی همچنین در این جلسه گزارشی از عملکرد دوساله دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و پرورش اعم از وضعیت و درصد اعتبارات، حق مرزی و رتبه بندی معلمان، فضاهای آموزشی و … ارائه کرد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا