فرود چتربازان آمریکایی در الرقة سوریه

به گزارش منابع خبری العربیة، چتربازان ارتش آمریکا در روستاهای ابوهریرة، المشیرفة، الکرین و منطقه حفاظت شده حومه غربی فرود آمده و مسیر حلب الرقة را قطع کردند.

در راستای حضور سربازان آمریکایی در سوریه، چتربازان ارتش ایالات متحده در روستاهای اطراف الرقة فرود آمده و مسیر حلب الرقة را قطع کردند.

شهر الرقه مرکز گروه داعش در سوریه به شمار می‌آید که زمینه سازی‌ها برای آغاز آزاد سازی آن از تصرف این گروه در جریان است.

به گزارش منابع خبری العربیة، چتربازان ارتش آمریکا در روستاهای ابوهریرة، المشیرفة، الکرین و منطقه حفاظت شده حومه غربی فرود آمده و مسیر حلب الرقة را قطع کردند. دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرده است حضور چتربازان، توان مبارزه نیروهای دموکراتیک سوریه بر علیه داعش را خواهد افزود.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین مرگ 33 نفر در نتیجه بمباران مدرسه‌ای که آوراگان در آن پناه گرفته بودند را ثبت کرد. یکی از گزارشگران دیده‌بان حقوق بشر سوریه دیده است که ده‌ها جسد از زیر آوار این مدرسه بیرون کشیده شده‌اند.

گمان می‌رود هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش این مدرسه را بمباران کرده‌اند. از سوی دیگر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد که درباره احتمال مرگ برخی شهروندان در نزدیکی شهر الرقة در نتیجه بمباران هوایی نیروهای ائتلاف تحقیق خواهد کرد.

او افزود: «به دلیل اینکه ما چندین نقطه در نزدیکی الرقه را بمباران کردیم، این اطلاعات را به کارگروه ویژه شهروندان قربانی، برای بررسی‌های بیشتر ارائه خواهیم کرد».

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا