متن پیاده شده پیام صوتی زندانی سیاسی وحید شه بخش که روز ۲۴ آبان ۱۳۹۳ در زندان زاهدان (دُزآپ) اعدام شد

پیام صوتی پیاده شده زندانی سیاسی وحید شه بخش ۲۱ ساله که از کمیسر عالی حقوق بشر استمداد خواسته و در آن انگیزه خود را برای مبارزه سیاسی بیان نموده است . وی همچنین در این

پیام صوتی به شکنجه های قرون وسطایی توسط بازجویان وزارت اطلاعات اشاره می نماید .این پیام صوتی جهت انتشار در اختیار «فعالین حقوق بشر ودمکراسی درایران» قرار داده شده است.

متن پیام به قرار زیر است:

سازمان حقوق بشر و کمیسیون عالی حقوق بشردر سازمان ملل

بنده وحید شه بخش فرزند … متولد۱۳۷۱ ساکن زاهدان به علت ظلم و جنابت رژیم علیه ملت ایران و مردم بی دفاع بلوچ و ترور علما و ریش سفیدان و خیلی جنایت دیگر به این علت بنده در سن ۱۷ سالگی به جنبش پیوسته و ۲ سال در جنبش فعالیتهای مدنی انجام می دادم.

در ۱\۳\۹۱ بنده در ۳۰ کیلومتری شهر زاهدان در منطقه چشمه زیارت در خانه مسکونی بودم که نیروهای سپاه قدس به خانه حمله کرده و خانه را با آرپیجی و خمپاره خراب کرده و بنده به شدت زخمی شده بودم و دوست بنده …در دم به شهادت رسید و بعد بنده را به یک درمانگاه معمولی برده و از همانجا با ترکشهایی که در بدنم بود مرا به بازداشتگاه برده و مورد بدترین شکنجه ها قرار دادند از جمله :

۱ـ شلاق زدن

۲ـ شلاق زدن به روی کمر و ران پاهها

۳ـ شوکر زدن

۴ـ به سر بنده برق وصل کردن که در اثر آن اعتصاب بنده خراب شده

من ۱۰ ماه در آنجا در تک سلولی بودم و بعد بنده را به زندان مرکزی زاهدان آورده و ۸ ماه در قرنطینه ممنوع ملاقات بودم. در زندان خیلی شکنجه ها به بنده داده شده و بعد به دستور دادگاه انقلاب شعبه ۱ قاضی مه گلی بنده را به اعدام و ۳۲ سال زندان محکوم کرده و بعد در سال ۱۳۹۳ یک مدت بنده را به وزارت اطلاعات برده و در آنجا بنده را به همکاری با رژیم بر علیه جنبش …دستور داده که با رژیم همکاری کنم و در صورتیکه با آنها همکاری نداشته باشم بنده را اعدام کنند. و فشارهای زیادی روی خانواده بنده نیز آورده اند.

با تشکر فراوان

زندانی سیاسی وحید شه بخش

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا