مدرسه یا پادگان نظامی!

مسئله کوتاه کردن موی دانش آموز، برای اکثریت محصلان در بلوچستان، تا اواخر دبیرستان موضوعی آشنا و درد آور است.

برخی معلمان یا دبیران در مدارس مختلف با استفاده از شیوه غلطِ دهه ها قبل بوسیله قیچی به جان، روح و روان نوجوانان محصل می افتند و آنها را در حالتی تحقیرآمیز قرار می دهند.

حال سوال این است که دلیل این کار چه می‌تواند باشد؟!

همگان به نیکی می دانیم که شاید در گذشته های نه چندان دور دسترسی به آب و وسایل بهداشتی بسیار سخت تر از زمان کنونی بوده و دانش آموزان مجبور به اصلاح موی سر خود بوده اند، اما اکنون در قرن ۲۱ با وجود سطح آگاهی مردم و افراد جامعه، دیگر روی آوردن به “کوتاه کردن مو“ مسئله ای به دور از منطق می باشد.

همچنین در ویدیو می‌بینید، فرد متخلف با استفاده از “یک” قیچی در حال کوتاه کردن موی دانش آموزان و از بین بردن عزت نفس آنها می باشد که استفاده از فقط یک قیچی خود غیربهداشتی می باشد.

اکثر معلمان و دبیران مدارس و یا دبیرستان را با پادگان نظامی اشتباه گرفته اند و با استفاده از این قانون به دور از منطق یعنی اصلاح کردن موی دانش آموز و رژه صبگاهی دانش آموزان آنها را از هدف اصلی که یادگیری علم می باشد دور نگه می‌دارند.

دانش آموز، یعنی فردی که می خواهد دانش را بیاموزد و علم خود را افزایش داده تا روزی بتواند علمش را به دیگران انتقال داده و یا از علم خود در راه توسعه و آبادانی جامعه استفاده نماید.

حال از خود می پرسیم یک دانش آموز موفق کیست؟ و چگونه به مقام و مرتبه ی موفقیت در تحصیل علم می رسد ؟ از نظر اندیشمندان دانش آموز موفق فرد با استعدادی است که می کوشد تمامی اوقات تحصیل در دروس مختلف را از معلمش و یا استادش بیاموزد..

اما این امر دهه هاست که در مدارس ایران به سوی کمرنگی رفته است زیرا مسئولان به جای تمرکز در هدف اصلی‌شان یعنی یاددهی به دانش آموزان، آنها را با اینگونه روش ها از درس و آینده باز میدارند.

امید می رود، مسئولان مربوطه از این قانون خودساخته و قدیمی دوری کنند و با ایجاد فضای شاد و دلچسب برای محصلان، آنها را برای فردایی، بهتر آماده کنند زیرا نوجوانان و جوانان، سرمایه های یک کشور می باشند.

#سازمانجوانانمردمبلوچستان #بلوچستاناستمانۓورنارم #نهبهجمهوریاسلامی #دانشآموزانبلوچ #نبودامکاناتآموزشی #ترکتحصیل #وانگجاه #تبعیض #مدارس_کپری

کانال تلگرام بلوچ ورنا

https://t.me/Baloch_varna

آدرس اینستاگرام بلوچ ورنا

https://instagram.com/baloch_varna_?utm_medium=copy_link

https://www.instagram.com/tv/CclVAptlIYx/?igshid=MDJmNzVkMjY=

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا