مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان: سیستان و بلوچستان 760 بیماری دارای اختلال نادر خون دارد.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر 760 بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی و غیره دراستان وجود دارد که روزانه به 350 واحد خون و فرآورده ‌های خونی نیازمند هستند.
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از زاهدانه، سهیلا خسروی با اشاره به کمبود خون برای نیاز بیماران استان در ماه مبارک اظهار داشت: نیاز به خون همیشه وجود دارد چرا که سلولهای خونی عمر کمی داشته و نمی‌توان در مدت طولانی آنها را ذخیره کرد.
وی با بیان اینکه در ماه رمضان ذخایر خونی کاهش پیدا می کند، گفت: این روند شرایط بحرانی را در وضعیت خون استان به وجود می آورد.
این مسئول با بیان اینکه روزه داری با اهدای خون منافات ندارد، افزود: پایگاه های انتقال خون سراسر استان بعد از افطار از ساعت 20 الی 23:30 به مدت بیش از چهار ساعت پذیرای شهروندان هستند.
خسروی از جمله علل کاهش استقبال هموطنان به اهدای خون در این ماه را تصور ابطال روزه و یا احتمال ضعف و بی ‌حالی عنوان کرد.
وی در تکمیل این مطلب بیان کرد: به استناد فتواهای موجود از مراجع دینی اهدای خون نه تنها سبب ابطال روزه نمی‌شود بلکه واجب کفایی نیز شمرده شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 2 هزار و 900 بیمار تالاسمی، 760 بیمار دارای اختلال نادر خون ریزی دهنده، بیماران دیالیزی و غیره در سیستان و بلوچستان وجود دارد که روزانه به 350 واحد خون و فرآورده ‌های خونی نیازمند هستند.
مدیر کل انتقال خون استان با بیان اینکه چشمان بیماران دردمند در انتظار مهر هموطنان است، گفت: با توجه به نیاز بیماران سیستان و بلوچستان به خون لازم است که هموطنان نیک اندیش استان اهدای خون را به شبهای قدر موکول نکنند و در طی ماه مبارک نیز اقدام به این عمل خداپسندانه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا