مدیر کل تبلیغات اسلامی خبر داد: اعزام بیش از 700مبلغ و مبلغه (فتنه گران پیرو استبداد ولایت فقیه مطلقه) در ماه مبارک رمضان به سیستان و بلوچستان

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده در طی ماه مبارک رمضان بیش از 700مبلغ و مبلغه اعزامی و بومی در مساجد نقاط مختلف استان به فعالیت خواهند پرداخت.

حجت الاسلام عیسی بزمانی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به اعزام و فعالیت 700 مبلغ و مبلغه در سیستان وبلوچستان افزود: این تعداد مبلغ و مبلغه به فعالیت هایی از جمله سخنرانی، برگزاری مراسم های فرهنگی و مذهبی، برگزاری مراسم قرائت قرآن کریم، اقامه نماز جماعت، بیان احکام و رفع شبهات خواهند پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: در مراسم طلایه داران تبلیغ که در شب اول رمضان با حضور مبلغ ها برگزار شد بر اجرای برنامه های با محوریت تقریب مذاهب و وحدت تاکید بسیاری شده است. وی ادامه داد: در این مراسم هدایت های تبلیغی با توجه به نیاز انجام شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در هفته آخر ماه شعبان المعظم بیش از 5هزار مسجد در سراسر استان توسط مردم غبار روبی شد که به طور نمادین نیز در مراسماتی محوری یک مسجد اهل تشیع و یک مسجد اهل تسنن در هر شهرستان با حضور مسئولان غبار روبی شده است.

مشاور استاندار در امور روحانیون بیان کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده، در طی ماه مبارک رمضان به مثل سنوات گذشته قرائت یک جزء قرآن کریم به همراه پخش زنده از شبکه هامون در مسجد جامع زاهدان، قرائت یک جزء قرآن کریم در تمامی مساجد سطح استان، کرسی های تلاوت قرآن کریم، محافل انس با قرآن کریم، برگزاری سلسله نشست های گفتمان های دینی، سخنرانی، برگزاری جلسات پاسخگویی به مسائل شرعی و احکام، برگزاری برنامه های مذهبی به مثل شبهای قدر و غیره اجرا می شود. وی با اشاره به نقش موثر مبلغان دینی در ارتقای معنویت در جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی افزود: مقابله با آسیب‌های اجتماعی از مهمترین مسائلی است که حل و رفع آن مدنظر مقام معظم رهبری قرار دارد و بارها بر آن تاکید داشته‌اند بر همین اساس از آنجایی که موضوع اقتصاد مقاومتی یکی از مسائل مهم روز کشور است مبلغان می‌توانند در کنار آموزش معارف دینی و تبیین نکات اخلاقی، بر ترویج راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تاکید کنند.

Publisher: hd

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا