مراجع تقلید قم: بلوچستان خط مقدم است / قول مساعد برای اعزام مبلغ

به گزارش کمپین فعالین بلوچ در پی سفر حجه الاسلام طاووسی امام جمعه ایرانشهر به قم و دیدار با وحید خراسانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی، مقتدایی و نماینده آیت الله سیستانی درقم، بزرگ ترین مراجع تقلید این شهر ضمن ارائه “گزارشی مبسوط” توانست نظر آنها را جهت همکاری برای فعالیت در بلوچستان دریافت کند.

مراجع تقلید قم: بلوچستان خط مقدم است / قول مساعد برای اعزام مبلغ
در این دیدار آیت الله حسین وحید خراسانی مدعی شد جریانات خزنده فرهنگی و اختلاف افکن بین شیعه و سنی در منطقه وجود دارد و گفت: مسئولان اجرایی مراقب دیدگاه و عملکرد خود در این زمینه باشند،حتی توصیه می کنم در دیدگاه و عملکردشان تجدید نظر کنند.
آیت‌الله مکارم شیرازی نیزخواستار تقویت وضعیت فرهنگی منطقه با اعزام روحانیان حوزه علمیه قم به این منطقه شد و در این زمینه قول مساعد برای همکاری داد.
آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از دیگر مراجع تقلید قم در دیدار با طاووسی گفت: هر چه در توان داریم برای ارتقاء سطح کیفی و کمی امورات مخصوص به ایرانشهر اقدام کرده و جماعتی از روحانیون را برای تبلیغ تشیع به این شهر و منطقه اعزام خواهیم کرد.
وی همچنین بلوچستان را خط مقدم دانسته و در زمینه فعالیت در این منطقه ابراز خرسندی کرد.
آیت الله مرتضی مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دیدار امام جمعه اهل تشیع ایرانشهر گفت: توجه ویژه به حوزه های علمیه استان سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی از دغدغه های ما است.
وی بیان کرد: در اولویت رسیدگی به مشکلات کشور، اولویت اول استان سیستان و بلوچستان بوده و هست و ما توجه به محرومیت های منطقه داریم.
نماینده آیت الله سیستانی حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نیز در این دیدار ضمن اعلام همکاری گفته است: در زمینه های مختلف،موارد مورد نظر امام جمعه ایرانشهر را خدمت حضرت آیت الله سیستانی مطرح خواهیم کرد.
گفتنی است کلیه حمایت ها پس از آن اعلام شده است که امام جمعه ایرانشهر گزارشی مبسوط از وضعیت منطقه به مراجع قم ارائه کرده است.
از این گزارش مبسوط اطلاع دقیقی در دست نیست.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا