مشخص شدن هویت سه نفر از کشته شدگان آتشباری ماموران در مرز ایران و پاکستان

به گزارش کمپین فعالین بلوچ در پی آتشباری نیروهای امنیتی ایران در مرز ایران و پاکستان 8 نفر کشته شدند که سه نفر از این افراد شهروندان بلوچ ایرانی بوده اند.
در این واقعه که صبح روز سه شنبه 17 شهریور در منطقه مرزی جالغی خاک پاکستان در نزدیکی مرز ایران اتفاق افتاده است هشت نفر کشته شده اند که سه تبعه بلوچ ایرانی به نام های شاه محمد ریگی فرزند دادشاه، ابراهیم گمشادزهی و مبارک(مومد زهی) براهوی در میان کشته شدگان هستند.

یکی از بستگان این کشته شدگان گفته که این افراد بدکی (کولبر) بوده اند.

روز گذشته بی بی سی اردو به نقل از یک منبع محلی در پاکستان گزارش داده بود که این افراد در اثر شلیک نیروهای امنیتی ایرانی کشته شده اند.

این سایت خبری از قول مقام مسئول محلی این افراد را قاچاقچی خوانده بود اما در گزارش خود قید کرده بود که این موضوع از منابع مستقل تایید نشده است.

سالانه ده ها نفر از کسانی که در مرز ایران و پاکستان تردد می کنند در اثر تیر اندازی ماموران کشته و یا زخمی می شوند بسیاری از این افراد را کسانی تشکیل می دهند که به اصطلاح محلی به آنها “بدوکی /کولبر” گفته می شود که برای امرار معاش اجناس ایرانی و پاکستانی را سر مرز مبادله می کنند. این موضوع پس از تعطیل شدن تعدادی از بازارچه های مرزی در جنوب بلوچستان افزایش بیشتری داشته است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا