معاون ‌استاندار‌ سیستان و بلوچستان: برخی سازمان‌ها ‌منشاء ترویج قاچاق کالا و دام ‌شده‌اند

معاون امنیتی استاندار‌ سیستان و بلوچستان گفت: برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با ایجاد برخی موانع به نام مقررات راه ورود قانونی کالا و دام را مسدود و منشاء ترویج قاچاق کالا و دام می‌شوند.
به گزارش چهاربهاران، علی‌اصغر میرشکاری پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته مبارزه با قاچاق کالا و دام که در استانداری سیتان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: هرمانعی بر سر راه ورود قانونی دام و کالا از سوی سازمان‌ها ذی‌ربط صورت گیرد منجربه تشدید قاچاق آن کالا می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی با ایجاد برخی موانع به نام مقررات راه ورود قانونی کالا و دام را مسدود و منشاء ترویج قاچاق کالا و دام می‌شوند.

میرشکاری گفت: هیچ کس حق ندارد با اعمال سلیقه برای فعالیت سالم اقتصادی مردم و دامداران مانع‌تراشی کند چرا که پدیده شوم قاچاق عامل از بین رفتن سلامت و امنیت جامعه می‌شود.

وی با تاکید بر کنترل ورود دام به استان و مبارزه با قاچاق دام و کالا در مرزهای رسمی و دیگرمناطق مرزی از سوی مرزبانی و نیروی انتظامی گفت: در استان سیستان و بلوچستان بیش از 75 هزار نفر شتر وجود دارد که باید با ساماندهی و پلاک‌گذاری زمینه انتقال آنها به دیگرمناطق کشور فراهم شود.

میرشکاری تصریح کرد: درحال حاضر تعداد 5 هزار نفر شتر شترداران استان برای انتقال به دیگر مناطق کشور آماده است که جهاد کشاورزی و دامپزشکی باید هرچه زودتر زمینه صدور مجوز انتقال این دام‌ها را به عنوان دام بومی فراهم کنند.

معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به وضعیت قیمت برنج درسطح بازار اشاره کرد و گفت: ‌دستگاه‌های مربوطه و نظارتی باید قیمت‌گذاری برنج را در کنترل خود قرار دهند تا حقوق مصرف‌کننده رعایت شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا