مولانا عبدالحمید: برای رسیدن به حقوق باید از راه قانون و گفتمان وارد شد

امام ‌جمعه اهل‌ سنت زاهدان گفت، افرادی که مواد منفجره و بمب حمل می‌کنند با ایجاد نا‌امنی به ایران و مردم سیستان ‌و بلوچستان ضربه می‌زنند. وی افزود، برای رسیدن به حقوق از راه قانون و گفتمان باید وارد شد.
مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان روز جمعه (۱۳ فوریه/۲۴ بهمن) در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه عوامل ناامنی در سیستان‌ و بلوچستان را “نادان و فریب‌خورده” خواند. وی تاکید کرد: «افرادی که مواد منفجره و بمب حمل می‌کنند نمی‌دانند که با ایجاد نا‌امنی به ایران و مردم سیستان ‌و بلوچستان ضربه می‌زنند، ناامن کردن استان مایه خشنودی دشمنان کشور و مردم ایران است.»
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه اظافه کرد: «برای رسیدن به حقوق از راه قانون و گفتمان باید وارد شد. کشتن و تخریب و پدرکشتگی نه راه رسیدن به سعادت است نه راه رسیدن به حقوق؛ بلکه بر مشکلات و رنج‌های مردم و منطقه افزوده می شود.»
مدیر دارالعلوم زاهدان ضمن محکوم کردن هر نوع ناامنی تاکید کرد، ایجاد ناامنی در منطقه به هر شکل و بهانه و انگیزه‌ای که باشد محکوم است. به گفته عبدالحمید، دولت باید از”شایستگان اهل سنت” در رده‌های مختلف و در مدیریت‌های کلان کشوری استفاده کند. وی خاطرنشان می​کند که انتظار اهل سنت برخورداری از آزادی​های کامل و قانونی است.
قتل با سلاح​های دارای مجوز
استان سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر دستخوش برخی ناآرامی​ها شده است. بویژه مسلح شدن طوایف در این استان موجب نگرانی علما و رهبران دینی اهل سنت شده است. شیخ الحدیث مولانا محمدیوسف حسین‌پور، امام جمعه شهر گشت خواستار خلع سلاح طوایف شده و گفته است: «اکثر این قتل‌ها با سلاح‌های دارای مجوز انجام می‌گیرد.»
مقامات ایرانی در ۱۷ بهمن‌ماه از “کشف خانه تیمی یک گروه تروریستی” در سیستان و بلوچستان خبر داده بودند. قبل از وقوع این حادثه نیز به پاسگاه “کله پوده” زاهدان حمله شد. در تازه​ترین خبرها هم نماینده سراوان در مجلس از کشف ۲۰۰ کیلوگرم ماده منفجره “سی ۴” در استان سیستان و بلوچستان خبر داد. به گفته وی، سه نفری که در “خانه تیمی تروریستی” دستگیر شده بودند، محل انبار مواد مزبور را نشان داده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا