مولانا نقشبندی عنوانی فراموش ناشدنی برای اهل سنت است

بیش از سه سال از اسارت فقیه عالیقدر بلوچستان مولانا نقشبندی امام جمعه معظم راسک بلوچستان می گذرد در این مدت خانواده ، دوستان و فعالین حقوق بشری داخل و خارج از کشور فعالیتهای بیشماری برای رهایی و یا حتی تعین تکلیف وضعیت ایشان انجام داده اند.
حتی خانواده شهید مولوی جنگی زهی که مولانا نقشبندی به جرم کشتن ایشان هم اکنون در اسارت می باشد بارها با مراجعه به مقامات مختلف استانی و کشوری و حتی با نوشتن یک نامه رسمی محضری مولانا نقشبندی و همراهانش را از این اتهام بری دانسته و اعلام کرده اند که قاتلان مرحوم مولوی جنگی زهی در کمال ارامش و آسایش هر روز جلوی دیدگان ما ظاهر میشوند اما شما افرادی بیگناه را در بنده و زنجیر خود گرفتار نموده اید و باید هر چه سریعتر نسبت به آزادی آنان اقدام نمایید.
در این مدت هم چند بارعلما و اندیشمندان بلوچ و اهل سنت به ملاقات ایشان در زندان زاهدان حضور پیدا کرده و از نزدیک با ایشان به گفتگو نشسته اند و طبق گفته این عزیزان و خانواده محترم مولانا نقشبندی در هر دیداری مولانا نقشبندی با قدرت مواضع قبلی خود را تکرار کرده و میگویند که بنده و همراهانم هیچگونه ارتباطی با قتل ملانا جنگی زهی نداریم.
در این میان آنچه موجب ناخورسندی خانواده و علما و فعالین و اندیشمندان اهل سنت و بلوچ شده است عدم تشکسل یک دادگاه علنی برای اعاداه جرم تحمیلی به مولانا نقشبندی و همراهان ایشان است با توجه به درخواستهای مکرر این بزرگواران از مسولین امر اما تاکنون هیچگونه واکنش مفید و راضی کننده ای در خصوص این پرونده ناروا بوجود نیامده است.
دستگاه قضایی کشور با محرمانه خوانده این پرونده که عنوان جرمی عمومی بر آن الحاق شده استابزارها و فرصتهای مناسبی را در اختیار تندروان و گروهای وحشت قرار داده است تا انگونه که میلند در این پرونده دخل و تصرفهای غیرقانونی داشته باشند که این خود نشان دهنده قانون گریزی و مهمتر غیر واقعی بودن اتهامات نسبت داده شده به این شخصیت معظم اهل سنت و همراهان ایشان است.
این پرونده با توجه به روند پیگیری آن دارای ابهامات فراوانی است که متاسفانه هیچ مسولی در این خصوص پاسخگو نیست.و امیدواریم مسولین محترم به جای توجه و اکتفا به فرامایشات گروهای فشار و تندروان ناتوان به قانون پایبند باشند و این خواسته عموم مردم بلوچ و اهل سنت ایران و جهان است.
ظرف چند روز گذشته اخباری از سوی خانواده مولانا نقشبندی که موجب تشدید نگرانی ها از وضعیت ایشان شده است. چندی قبل خانواده ایشان اعلام کردند که طبق گفته مسولین زندان زاهدان مولانا نقشبندی توسط نیروهای امنیتی به مکانی نامعلوم منتقل شده است.و هیچگونه خبری از سرنوشت ایشان در این مدت انتقال به مکانی نامعلوم در دست نیست و همچنین با توجه به پیگیری های مکرر خانواده ایشان مسولین امنیتی و قضایی هیچگونه پاسخی در خصوص وضعیت ایشان به خانواده محترم ابلاغ نکرده اند و این باعث تشدید نگرانی ها از وضعیت مولانا نقشبندی است که پیش از هم آن بارها اخبار زیادی از بیماری و وضعیت جسمانی وخیم ایشان منتشر شده است.
به نظر میرسد دلیل اصلی دستگیری و روانه زندان نمودند علمای اهل سنت و بلوچ فقط دلایل مذهبی است و از آن بابت است که برخی از تندروان مذهبی در دستگاهای مختلف نفوذ زیادی دارند و در تلاشند با دستگیری علمای اهل سنت با نسبت دادن جرمهای واهی و بی اساس به ایشان جو خفقان و دلهره اور را در سطح مناطق اهل سنت نشین تشدید کنند.
مولانا نقشبندی که تندروان ادعا کرده اند با عوامل مختلف وهابیت ارتباط داشته و از آنان مبالغ زیادی را دریافت کرده است،جحلب است بدانین شغلشان کشاورزی بوده است و حتی برای ادامه درمان فرزند بیمارش بالجبار منزل مسکونی خود را میفروشد و مسجدی نیمه کاره را در دست ساخت داشتند.
با توجه به اتهامات نسبت داده شده به ایشان از سوی تندروان مذهبی اگر ایشان آنچنان مبالغی را دریافت کرده اند پس چرا برای درمان فرزندشان منزل مسکونی خود را میفروشند و بودجه برای تکمیل مسجد در حال احداث نداشتند.
و چندین اتهام واهی دیگر که در فرصتهای مناسب آنها را مورد واکاوی قرار خواهیم داد.
در این حال از همه شما دوستان و بزرگواران درخواست دعای عاجل برای آزادی این فقیه عالی مقام و این اندیشمند یگانه را دارم.و امیدوار ایشان و همراهانشان هرچه سریعتر آزاد و به آغوش خانوده معضم خویش برگردند.
سید مبین الدین بلوچ

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا