نامه ى خانواده هاى زندانيان نصيرآباد به مجامع بين المللى

به گزارش کمپین فعالین بلوچ خانواده های بازداشت شدگان نصیر اباد طی نامه ای به احمد شهید و مجامع بین المللی ضمن ابراز نگرانی از پرونده سازی برای فرزندانشان خواستار تلاش آنها جهت مشخص شدن تکلیف و برقراری دادگاه عادلانه شده اند.
نامه ى خانواده هاى زندانيان نصيرآباد به مجامع بين المللى

متن نامه که به “کمپین فعالین بلوچ” رسیده است به شرح ذیل است:

قريب به پنـج ماه از دستگيرى جوانان نصيرآباد ميـگذرد و هنوز هيچ اُرگـانى پاسخ مناسب و قانونى به چــرايى دستگيرى و جرم هاى تحميل شده بر آنان نداده است.

پنج ماه است عده اى جوان كسبه، دانشجو و كارگر و كشاورز بدون اينكه حق ملاقات به خانواده هايشان داده شود يا دليل دستگيرى آنان مشخص شود در پشت ميله هاى زندان از كار و زندگى و درس و دانشگاه عقب مانده اند.

خانواده هاى مظلوم بعد از دلخوش كردن به وعده هاى پوچ و سرخرمن مسؤليين، كور سوى اميدى كه در دل هايشان روشن شده بود با امروز و فــردا كردن ها و پاسكـارى هاى صاحبان قدرت به نااميــدى گراييـد.

و از قراين و شنيده ها اينگونه بنظر مى آيد كه با انتقال حافظ عبدالغفار و همراهانش به بازداشت گاه هاى وزارت اطلاعات، مسؤليين درصدد يافتن راهى براى رفع تناقضات و اثبات جرايم و تحميل اعترافات اجبارى بر آنان اند و اين فرضيه همچنان به قوت خود باقيست تا زمانيكه دادگاه عادلانه اى علنى تشكيل نشده و سوابق زندانيان بررسى به آنان حق گرفتن وكلاى حقوقى از سوى خانواده ها داده نشود، تا اتهامات اين بى گناهان بدون ابهام مورد بررسى و قضاوت قرار گيرد.

لذا از تمام مسؤليين مجامع بين المللى از جمله جناب احمد شهيد و آقاى بان كيمون ميخواهيم براى روشن شدن وضعيت و تكليف اين جوانان دربند نهايت تلاش خود را بكنند.

از طرف خانواده هاى جوانان دستگيرشده ى ١٤ ديماه ٩٣

دو روز پس از ترور یک معلم سیستانی به نام عیسی شهرکی و یک بسیجی به نام ادهم صبوری در روستای نصیر اباد – سرباز جنوب استان سیستان و بلوچستان سحرگاه 14 دیماه ماموران سپاه و وزارت اطلاعات با یورش به این روستا دستکم 33 نفر را ابتدا بازداشت و به 12 نفر از این افراد اتهام 90 درصد نا امنی های استان سیستان و بلوچستان در سالهای اخیر از جمله ترور معلمان زدند.

خانواده این زندانیان بارها با بیان تناقض های بین سخنان مسئولان در مورد این بازداشت شدگان بر بی گناهی آنها اصرار می ورزند و خواستار رسیدگی به پرونده آنها در دادگگاهی عادلانه و دسترسی متهم به وکیل و ملاقات و تماس تلفن شده اند اما با گذشت 5 ماه مشئولان پاسخ روشنی در مورد این بازداشت شدگان به خانواده ها نمی دهند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا