نبود پزشک سونوگرافی زن معضلی بی پایان در خاش

اگر چه این معضل در شهرهای بلوچستان مانند سراوان و چابهار هم وجود دارد اما ضرورت دارد به این موضوع که سالهاست دامن مردم منطقه را گرفته توجه و برای رفع آن تدبیر شود.
نبود پزشک زن در رشته تخصصی سونوگرافی و نطارت ناکافی بر عملکرد ویزیت بیماران توسط پزشک مرد بعنوان یک آسیب جدی و معضلی بی پایان خانواده ها را در شهرستان مرزی خاش به شدت رنج می دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، اگر چه این معضل در شهرهای بلوچستان مانند سراوان و چابهار هم وجود دارد اما ضرورت دارد به این موضوع که سالهاست دامن مردم منطقه را گرفته توجه و برای رفع آن تدبیر شود.

خانواده ها برای رفع احتیاجات خود در این موضوع به مرکز استان و شهرهای همجوار رنج سفر را متحمل می گردند.

متاسفانه مسئولان خاش بعد مسافت طولانی و نیز استقبال نا کافی پزشکان این رشته پر درآمد برای خدمت در نقاط محروم را بهانه قرار داده و برای پیگیری و جذب حداقل یک سونوگراف زن تلاشی ندارند.

شهروندان خاش از شاخصه و ویژگی غیرت و شجاعت و تعصب دینی و مذهبی بهره می برند و البته مباحث را با صبوری و متانت دنبال می کنند.

همین مردم صبور و دارای روی خوش که ویژگی سخت دلی کوهستان را به ارث برده اند به سان آتش زیر خاکستر می مانند و اگر خدای ناکرده با کمترین خطا و ضعفی مواجه گردند سخت ترین برخوردها را خواهند داشت.

موضوع دیگری که به حوزه کلینیک تخصصی بیمارستان امام خمینی بر می گردد برنامه نوبت دهی برای ویزیت بیمار توسط پزشکان متخصص می باشد که متاسفانه در این رابطه خانوارها سختی ها و مشقتهای فراوانی را برداشت می کنند.

گر چه شیفت کاری پزشکان متخصص در دو نوبت صبح و شب در محل کلینیک تخصصی بیمارسان می باشد اما بواسطه اینکه در راستای اجرای طرح تحول سلامت و جمع شدن پزشکان ضرورت دارد که خدمات دهی به بیماران توسط پزشکان متخصص بهتر و مفید تر برنامه ریزی شود.

در این بین برخی بیماران و خانواده ای آنان از ساعات نخستین بامداد بابستی برای گرفتن نوبت مراجعه کنند .

بسیاری از بیماران به دلیل عدم حضور پزشک و ناتوانی در گرفتن نوبت با مشکلات فراوانی مواجه می شوند که نیاز است به آنها توجه شود.

محمداکبر چاکرزهی فرماندار شهرستان خاش به ایسنا گفت:این موارد که از دغدغه های مهم شهروندان هستند بصورت جدی پیگیری می شوند.

وی اظهار داشت:با توجه به اینکه دولت در شاخص خدمات بهداشتی در دو سال اخیر عملکرد مثبتی از خود بر جای گذاشته است تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در این موضوع اقدامات شایسته ای در جهت رفع مشکلات و معضلات صورت بپذیرد.

چاکرزهی از مسئولین بهداشت استان خواست تا این معضل جدی شهرستان را پیگیری و برطرف کنند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا