نرگس محمدی بدون طی مراحل درمان در حالت نیمه‌بیهوش به زندان بازگردانده شد

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی که در پی وخامت اوضاع جسمی به بیمارستان منتقل شده بود، بدون تکمیل درمان و در حالت نیمه بیهوشی به زندان بازگردانده شد. پیش از این تقی رحمانی، همسر وی نسبت به وضعیت سلامت این زندانی هشدار داده بود.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خانواده نرگس محمدی، نائب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر که امروز یکشنبه یازدهم مرداد برای ملاقات به زندان اوین مراجعه کرده بودند، دریافتند که وی دو ساعت قبل از ملاقات از بیمارستان به زندان منتقل شده است.

بنابر گزارش ها نرگس محمدی روز شنبه پس از آن‌که به مدت هشت ساعت دچار فلج عضلانی می‌شود به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شده و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرد اما پزشکان بیمارستان طالقانی پس از انجام معاینه‌های اولیه اعلام می‌کنند که خانم محمدی باید تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرد، با وجود این نظر، مقام‌های مسئول در قوه قضاییه، خانم محمدی را با وجود تأکیدهای پزشکان مبنی بر لزوم معاینه این مدافع حقوق بشر توسط پزشک متخصص، دو ساعت قبل از انجام ملاقات هفتگی به زندان اوین منتقل می‌کنند.

این در حالی است که نرگس محمدی در ملاقات امروز با خانواده از هوشیاری کافی برخوردار نبوده است.

در روزهای گذشته تقی رحمانی همسر وی با اشاره به وضعیت جسمی این فعال مدنی زندانی مسئولیت عواقب نگهداری وی در زندان را به مسئولین گوشزد کرد.

محاکمه مجدد نرگس محمدی قرار بود ۱۵ تیرماه انجام شود که به دلایل نامشخص و با عدم اعزام وی از زندان دادگاه برگزار نشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا