نماینده مردم چابهار در مجلس: منطقه آزاد چابهار موفق عمل نکرده؛ جانمایی منطقه از ابتدا اشتباه بود/ سفر خارجی‌ها برای سیستان و بلوچستان دستاوردی نداشت

نماینده چابهار در مجلس ضمن اشاره به بدهی 270 میلیارد تومانی پیمانکار پروژه راه‌آهن چابهار، گفت: این پروژه تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از چابهار، عبدالغفور ایران‌نژاد صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در چابهار اظهار داشت: تاکنون اقدامات شایسته‌ای از جانب نظام در چابهار صورت گرفته و در حال حاضر 14 اسکله صیادی در این منطقه مشغول به فعالیت است. نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشعل گاز تا 2 سال آینده در چابهار روشن می‌شود، بیان کرد: زیرساخت‌های نامناسب در مرز “ریمدان” سبب کندی رفت و آمد در این مرز شده که با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده این معضل تا سال آینده حل می‌شود. وی تصریح کرد: انتظار می‌رود مسئولان ملی با وجود کارهای گسترده‌ای که در شرق کشور انجام می‌دهند، ایجاد اشتغال و رونق کشاورزی مردم بلوچستان را در اولویت داشته باشند. ایران‌نژاد در پاسخ خبرنگار تسنیم اظهار داشت: منطقه آزاد چابهار به علت عدم برخورداری از زیرساخت‌های مناسب تاکنون موفق نبوده و تاثیر مناسبی در حل مشکلات چابهار نداشته است؛ جانمایی منطقه آزاد چابهار از ابتدا اشتباه بود. نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: استاندار سیستان و بلوچستان بابت عدم هماهنگی دبیر شورای عالی مناطق آزاد در انتصاب مدیرعامل جدید بومی منطقه آزاد چابهار دلخور است. وی از ارائه پیشنهاد پیوست نقشه چابهار و کنارک به لایحه منطقه آزاد خبر داد و تصریح کرد: گره اقتصادی در این منطقه با عملیاتی‌شدن این طرح باز می‌شود و به زودی با آماده شدن این نقشه این طرح در مجلس پیگیری می‌کنم. ایران‌نژاد از اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی روستای تاریخی “تیس” خبر داد و بیان کرد: سفرهای هیئت‌های خارجی مختلف به چابهار تاکنون دستاوردی برای استان نداشته است. نماینده مردم شهرستان چابهار در مجلس از عنایت رهبر معظم انقلاب در توسعه سواحل مکران قدردانی کرد و افزود: بودجه توسعه سواحل مکران در استان هرمزگان 120 میلیارد تومان و برای سیستان و بلوچستان 60 میلیارد تومان است. وی از ضمن ابراز گلایه از استقرار دبیرخانه توسعه سواحل مکران در استان هرمزگان، گفت: محرومیت در این استان بیشتر از استان‌های دیگر است و توسعه سواحل مکران بیشتر شامل این منطقه می‌شود. ایران‌نژاد عنوان کرد: هر سال 30 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه احداث راه‌آهن چابهار- زاهدان در مجلس تخصیص داده می‌شود که در قبال اعتبار مورد نیاز برای پایان اتمام این پروژه بسیار ‌ناچیز است. نماینده چابهار در مجلس ضمن اشاره به بدهی 270 میلیارد تومانی پیمانکار پروژه راه‌آهن چابهار، گفت: این پروژه تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا