هلاکت دو نظامی دیگر ایرانی در سوریه

خبرگزاری‌ها از مرگ مصطفی صدرزاده، فرمانده‌ی گردان “عمار” و میلاد مصطفوی، عضو سپاه پاسداران در نزدیکی حلب خبر دادند. در روزهای گذشته دست‌کم ۱۵ کادر نظامی ایران در سوریه کشته شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس مصطفی صدرزاده، فرمانده‌ی گردان “عمار” از تیپ “فاطمیون” روز گذشته (جمعه ۲۳ اکتبر) درجریان عملیاتی در جنوب شهر حلب کشته شد.
سایت خبری “‌مشرق‌نیوز” نیز با اعلام این خبر نوشت که صدرزاده از تاسیس‌کنندگان تیپ “فاطمیون” بود و نقشی کلیدی در این واحد نظامی داشت.

خبرگزاری فارس نیز نوشت که تعدادی از نیروهای دوران جنگ ایران و عراق عضو تیپ “فاطمیون” بودند و تحت نظارت صدرزاده فعالیت داشتند. صدرزاده کمتر از ۳۰ سال سن داشت و به گزارش خبرگزاری فارس اهل شهریار در نزدیکی کرج بود.

بیشتر بخوانید:”دستور قاسم سلیمانی برای اعزام شبه نظامیان شیعه عراق به سوریه”

رسانه‌های داخل ایران عکس‌هایی از صدرزاده منتشر کردند که او را در کنار قاسم سلیمانی، فرمانده‌ی نیروی قدس سپاه پاسداران، نشان می‌دهد.

خبرگزاری فارس همچنین گزارش داد که میلاد مصطفوی، عضو دیگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است که در درگیری‌های روز گذشته در سوریه کشته شد.

این خبرگزاری نوشت که مصطفوی ۲۹سال سن داشت و در هنگام “دفاع از حرم حضرت زینب در برابر تکفیری‌ها” کشته شد. بنا به این گزارش، مصطفوی اهل شهرستان بهار در استان همدان بود و سابقه‌ی فعالیت در گردان‌های مذهبی این شهر را داشت.

بیشتر بخوانید:کشته شدن محافظ پیشین محمود احمدی‌نژاد در سوریه

روز جمعه (۱ آبان/ ۲۳ اکتبر) نیز اعلام شد که عبدالله باقری نیارکی، محافظ پیشین محمود احمدی‌نژاد در نزدیکی حلب و در درگیری با نیروهای “دولت اسلامی” کشته شد.

شمار کادرهای نظامی ایران که در هفته‌های اخیر در سوریه کشته ‌می‌شوند، رو به فزونی گذاشته است. بنا به اطلاعیه روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها در چند روز گذشته ۸ کادر نظامی سپاه پاسداران در سوریه کشته شدند.

بیشتر بخوانید:یک فرمانده دیگر سپاه در سوریه کشته شد

تهران مدعی است که نیروهای نظامی ایران در سوریه در جنگ داخلی سوریه دخالت مستقیم ندارند و نقش آن‌ها به “مشاوره نظامی” به ارتش سوریه محدود است.

خبرگزاری رویترز اما در گزارشی به نقل از دو مقام اطلاعاتی و نظامی بلندپایه لبنان نوشت که از ابتدای مهرماه صدها نظامی ایرانی به سوریه اعزام شده‌اند تا در حملات گسترده علیه مخالفان بشار اسد شرکت کنند.

http://www.dw.com/fa-ir/دو-نظامی-دیگر-ایرانی-در-سوریه-کشته-شدند/a-18803898

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا